19 Eki 2015

Ela 31 Aylık


profosyenel fotoğraf çekimi
Fotoğraf: Ali Rıza Özer
 Uzun zamandır Ela'nın ay dönemleri yazısını yazmıyordum. 30 aylıktan sonrası bana çok garip geldi sanki birden büyümüş gibi.

 20 li aylar iyidi halbu ki :) 2 yaş sendromlarının tavan yaptığı bir döneme girince neyi nasıl yapacağını bilemiyor bazen insan.

 Bizde tam öyle bir dönemdeyiz. İstediği olmayınca direk yere kapanıp ağlıyor. İstediği şeyi neden yapamadığımı gözlerinin içine bakarak açıklıyor sonra ağlamaya devam ediyorsa bırakıyorum tek başına. Bir kaç dk sonra gelip "tamam anne ağladım bitti" diyor. Eskiden daha uzun süre ağlardı en azından o süre biraz kısaldı ona şükrediyorum.

 Dil gelişimi hakkında tek yazabileceğim şey hiç susmuyor :)"bence", "özür dilerim", "teşekkür ederim","verirmisin","alırmısın","oynayabilirmiyim" gibi kelimeleri çok güzel yerlerine göre kullanabiliyor.

 Çok güzel kalem tutup resim yapmaya başladı. Kalemi Yağız gibi tutuyor ve karalama değil resim çizmeye çalışıyor. Harf öğretmiyorum ama abisinden gördüğü için adının harflerini yazabiliyor.

çocuklar nasıl kalem tutar

Evcilik oynama merakı iyice arttı. Tüm aileye zorla evcilik oynatıyor. En sevdiğimiz oyuncağımız ise bayram harçlıkları ile aldığı barbie ve tuvaleti :)

oyuncak bebek

Her şeyi kendi yapmak istediği bir dönemdeyiz. Ayakkabının ipini bağlamak için bile kriz yaratabiliyor. Mümkün olduğunca müdahale etmemeye çalışıyorum ama sabahları sabır sınırlarımız bayağı zorlanabiliyor :)

Sürekli bir iş yaparken "başarabiliyorum" cümlesini kullanıyor. O bu kadar hevesli iken elinden hiç bir şey almadan ya da müdahale etmeden desteklemeye çalışıyorum. 

Hala uyku problemimiz var. İstediği bir oyuncağı alarak odasında uyumasını sağladık sayılır. Ama hala gece 1 itibariyle yanımıza geliyor. Bu konu da yoğun çaba içerisindeyim. Sonuçlandığın da "yatağımı nasıl kurtardım" diye bir yazı yazacağım :)) Kısmet olur inşallah :)

Abisi ile çok güzel oynuyor. Yağız bebekliğinde bukadar oynanamıştır ufak bir çocukla ama Ela nın eline düşünce mecbur oynuyor. Yağız a bu konu da "kardeşine bak" gibi bir sorumluluk çok zorda kalmadığım sürece yüklemiyorum. Çünkü ileri de biliyorum ki "hep kardeşimi bana baktırıyorsunuz" diyecek bizzat bunu yaşamış biriyim :)

Boy gelişimi iyi ama maalesef kg hala almıyor evet sağlıklı o yüzden çok problem etmiyorum. Ama bu kadar yemek yemeğe nasıl kg almıyor merak ediyorum.

Yoğun bir taklit dönemi içinde; durduk yere gelip gözlerimin alına kapatıcı sürermisin diyor. Muhtemelen makyaj yaparken dikkat ediyor. Bebeklerine sürekli "söz dinleyin" diyerek fırça atıyor. "Söz dinler misin" kelimesini çok kullanıyorum sanırım onu fark ediyorum. Kızdığın da "ağzına burnuna çarparım" diyor valla bunu kimden duydu bilmiyorum :)

İnternetten topladığım 31 aylık bebek gelişimi bilgileri aşağıdadır;

·         Bebeğiniz gün içinde yapılan rutin işleri anlar, başkalarına nasıl davranması gerektiğini de sizden öğrenir. Ev işlerine yardım etmek ister.
·         Bebeğiniz bu aylarda duyguları idrak etmeye başlar. Annesinin neden kızgın, babasının neden üzgün olduğunu merak eder. Hissetmenin doğal olduğunu ve bunu herkesin yaptığını ona açıklayın. Yaşıtı bir çocuk ağlıyorsa, bunun neden olabileceğini ona basit şekilde açıklayın.
·         Empati duygusunun gelişmesi için bebeğinize örnek olun. Ona güven verin, koruyup sevdiğinizi belli edin. Birine yardım etmeyi, nazik olmayı, güler yüzlü olmayı, teşekkür etmeyi, lütfen demeyi sizden öğrenir. Sizi taklit etmeye devam edecektir.
·         Ona sevgi göstermeniz, güven vermeniz, emniyete almanız temelde iyi ve mutlu bir çocuk olmasını sağlar. Bunları yaptıysanız, aile üyelerinin onu koruyup sevdiğini anlar, bilir. Sevgi ve güveni anlar.
Sesler ve Konuşma
·         Bebeğiniz artık çoğul sözcükler kullanmaya başlamıştır.
·         Bebeğiniz yaklaşık (fazla ya da az) 300 sözcük bilir.
·         Bebeğiniz olayları sırasıyla anlatabilir, yaşını ve cinsiyetini bilir.
Sosyal Yetenekler
·         Bebeğinizin ağlama krizleri ve yabancılara soğukluğu azalır.
·         Gözlüğünüz ya da çantanız, onun gözünde yetişkin olmayı simgeler ve çok hoşlanır. Bu tür oyunlar hayatı anlamasına yardımcı olur. Oyuncaklarıyla sizi ve ev işlerini taklit eder. Rol yapmayı sever ve dener. Bunun için ona kendi eşyalarınızı ödünç verebilirsiniz.
·         Ev işlerini taklit almak en sevdiği rol model oyunlardan biri olduğu için erişkin biri gibi yemek yapmayı, temizlik yapmayı ister. Oyun, onun dünyayı anlamasının en iyi yoludur. Herhangi bir oyun grubunda ya da oyun merkezinde, evcilik köşesi daima en gözde olandır.
·         Bebeğinizin yetişkinleri taklit ederek rol yapması, kendini başkasının yerine koyması, en önemli oyunlardan biridir. Gözlemlediği hemen herkesin rollerini deneyecektir. Yetişkin rollerine bürünmek hoşuna gider, ama çeşitli meslek gruplarının kimliklerine bürünmek, örneğin asker ya da hostes olmakla ilgilenmezler. Bunu yerine eski bir çantanızı, gözlüğünüzü, ayakkabınızı ona verebilirsiniz. Bu tür roller hayatı keşfetmesine ve hayal gücünün doğru biçimde gelişmesine olanak sağlar.
·         Bu aylarda bebeğiniz suçluluk duygusu geliştirir, suçunu sahiplenir.
·         Yine bu aylarda oyun grubu içinde, sevdiği bir arkadaş edinmesi normaldir. Oyun oynarken işbirliği yapabilir, oyuncaklarını paylaşır. Buna rağmen kıskançlık belirtileri de fazla olabilir.

NOT: Çocukları birbiriyle kıyaslamaya gerek yok. Çünkü her çocuğun gelişimi farklıdır. 

Sevgiler,

Bizi takip edin ;)












31 yorum:

  1. Benim ufaklıkla arasında 1 ay varmış Ela'nın :)) Bizimki, kalem tutma ve resim çizme konusunda biraz daha çalışmalı, onun dışında gayet iyi.
    Mutluluk sebeplerimiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. azmış araları abimiz 10 yasında onun bile kalem tutusu ela kadar iyi değil :) cocuklar birbirleriyle cok ama cok farklı gercekten

      Sil
  2. Ağzına burnuna çarparım kısmına koptum :) İlla ki bir yerlerden, başka birilerinden duymuş bıcırık :)

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel olmuş yazınız nice güzel ayları yaşları olsun küçük prensesin inşallah :)
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. maşallah bebişe çok tatlı bayılıyorum onun resimlerine .-)))

    YanıtlaSil
  5. Başarabiliyorum hissi çocuğa müthiş güven veriyor.. Daha nice sağlıklı ayları yılları olsun Elacığın...:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn hepimizin evlatları basarılı sağlıklı olsun insallah :) sevgiler

      Sil
  6. maşallah nice sağlıklı yaşları olsun

    YanıtlaSil
  7. Okurken bile sesli sesli güldüm . Berrak'la o kadar çok benziyorlar ki anlatamam ya bu kadar olur diyorum . Ağzına burnuna çarparım kısmına koptum :D kesin radarları açıkken bir yerlerden duymuştur. Çünkü benim radarlı kızım da bir yerden duymuş birine kızdı mı 'edepsiz seni' diye tekrarlayıp duruyor . Hatta bana babasına bile söylüyor . :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tanışmalarını çok istiyorum zaten kafa dengi olacakları kesin :))

      Sil
  8. Maşallah, Alah nazardan saklasın.Bu arada çizdiği resme bayıldım :)

    YanıtlaSil
  9. Çok tatlı:)))istediği olmayınca ağlamasına üzüldüm şımarttın mı acaba bilmeden yani farkında olmadan? Ya da başka çocuklarda ya da tv dizilerinde görüp uygulamaya mı karar verdi?:) Ağzını burnunu çarparımı muhtemelen sokaktan duymuştur:) Çocuk büyütmek kolay değil Allah kolaylık versin sen iyi bir annesin, kültürlü, bilgili, eğitimli, kariyerli bir annesin o yüzden mutlaka ki iyi sonuç alacaksın, birkaç gün önce pencereden bir şey çırpıyordum bizim burada genelde mahalleli ilkokul terk kadınlar:(( ve çocuklarına aynen şöyle eğitim veriyordu :" Valla öldürürüm" ve kaç kez tekrarladı. Bazen de "valla döverim döverim valla" çocuk büyütmekten anladıkları bu:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım buna 2 yaş sendromu diyorlarmış yeni nesil hep sendromlarda :) güzel düşüncelerin icin tesekkur ederim onlar bizim ve vatanımızın geleceği bunu bilerek yetiştirmek önemli. maalesef dayak yiyerek buyuyen evlatların sayısı hala cok fazla :(

      Sil
  10. :) kendini ispat etme durumları söz konusu. O yüzden birazda. Çok tatlı Allah nazarlardan saklasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıspat etmek icin elindne geleni yapıyor gercekten :) tesekkür ederimm ;)

      Sil
  11. Benim ufaklık da 31 aylık, instagramdan görüyorum Ela'yı maşallah döktürüyor yaşından büyük laflar ediyor. Bu yaşları hiç geçmesin istiyorum bazen, bazen de sabır sınırlarımı zorladığında ayy oğlum seni de bi büyütsem diyorum.
    Çizimleri harika bu arada yaşına göre çok iyi maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buyuyecekler ve biz bu donemlerini özleyeceğiz kesin :) her çocuk farklı gercekten kimi geç konusuyor kimi erken illa farklılıklar oluyor yeter ki sağlıkları yerinde olsun gerisi zamanla rayına oturuyor :)

      Sil
  12. Maşallah. Allahım korusun onu. Yetenekli de gözüküyor

    YanıtlaSil
  13. Maşallah kuzucuğumaa şu tamam anne ağladım bitti lafına bayıldımmm:))
    ilgi ve davranış şeklin süper canım. güzellikleriniz bir ömür sürsün inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn ablacım tesekkur ederimmm boyundan buyuk laflar var yeni nesilde :)

      Sil
  14. Cok ama cok tatlı bir kızın var. Masallahlar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm seninkiler de oyle yasam enerjimiz onlar bizim :)

      Sil
  15. Ela şimdi en hayran olunacak döneminde. Kendi kendine çizim yaparken onu izlemek, hayali oyunlarında onu seyretmek nasıl zevk verir:)
    Maşallah ona:)

    YanıtlaSil
  16. Ben Yagiza da bayiliyorum Ela ya da. Ama ela nin en sevdigim hali tütü lü halleri. Masallah subhanallah hep mutlu olsun Ela cık:) Benim yegenim 2 yasina 1 ay kala sendromda tavan yapti nolcak bilmem halimiz^^

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe