10 Ara 2015

Benim de İtirazım Var

Çocuklar da Hayır kelimesi


Oldum olası her şeye itiraz eden insanlara çok kızarım. İster yapıları bu deyin, ister ön yargı. Ama ben sırf huysuzluklarından her şeye HAYIR dediklerini düşünüyorum.

İnsanın istemediği ot dibinde biter derler ya ben bu kadar her şeye itiraz edenlere kızdığım için özellikle bu konu da sınav olarak Ela ve Yağız la teste tabi tutulduğumu düşünüyorum artık. Bir nevi dünya sınavı gibiler benim için :)

Yağız dişlerini fırçala - yine miiii anneee
Ela oyuncaklarını topla - olmaz abim toplasın
Ela eve gidelim mi? - HAYIRRRR
Yağız çıkardıklarını katlar mısın? - Hayırrrrr ( arada tamam diyerek toplamadığı da çok tabii)
Ela bu pantalonu giyermisin? - Daha pantalonu bile görmeden HAYIRRRR giymemmmm
Yağız uyku vaktin geldi pijamalarını giyermisin? - HAYIRRR yatarken hep pijama giydiriyorsun
(eee iyi takım elbise giy yat )
Yağız ödevi için yardım ister doğrusunu anlatırsın hemen itiraz eder HAYIRR o öyle değil böyle ( ee madem biliyorsun kendin yap o zaman)
Hadi bakalım yemek vakti dersin - ikisi de aynı anda HAYIRR şimdi değil

Nerdeyse artık beni gördükleri an da HAYIRRR diyerek kaçma noktasına geldiler. Valla emir kipleri ile konuşan bir anne değilim hep rica ediyorum çokça fikirlerini de soruyorum ama bu yeni nesilin her şeye bir itirazları var. 2 yaş sendromu ile 10 yaş erken ergenliğin arasında kalmış anneyim. Ama azimliyim arada EVET demenin de insana huzur verdiğini öğreteceğim ( hadi inşallah)

Arada babaları da bunu yapıyor ama neyse ki o gözlerimi patlatarak açınca anlıyor.

Acaba annem "Allah sana da senin gibi bir evlat versin" diye duamı etti diye düşünmeye başladım. Yüzüme demedi hiç ama arkamdan konuşmuş olabilir :))

Hayatım türlü türlü sınavlardan geçiyor. Benim de itirazım var sendromlar arasında çocuk büyütüyoruz ve arada HAYIRRRR diye benim de çığlık atasım geliyor.

Neyse neyse uzak değil biliyorum elbet bir gün "EVET annecim", "TABİİ annecim" dedikleri günler gelecek.

Polyanna dan sevgiler,







26 yorum:

  1. Gülşah Hanım gerçekten azminize hayranım. Hiç kuşkum yok üstesinden geleceğinize.

    YanıtlaSil
  2. Bu çocukların sürekli anneye muhalefet olması sanırım her çocukta var. Yeni nesil anlayışı artık. El mahkum çekeceğiz :(

    YanıtlaSil
  3. ama Yağızın tam zamanı hayır demesinin benim oğlumda öyleydi asla kabul etmezdi dediğim hiç bir şeyi hoş şimdi de tamam diyor ama artık nasıl bir tamamsa o hiç göremiyorum :-)))

    YanıtlaSil
  4. At at...Arada çığlık atmazsak deliririz en sonunda:)))

    YanıtlaSil
  5. Hehehe ben de evde aynen böyleyim. Delirmemeye çalışarak büyümelerini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Yok yok yeni nesil dünyaya böyle geliyor buna inandım :D Yolda çocukları görüyorum hep bir anneaaa hayır modundalar :) Allah sabır versin ebeveynlere :)

    YanıtlaSil
  7. Kolaylıklar diliyorum Gülşahcım...ben neler göreceğim kim bilir

    YanıtlaSil
  8. :D :D Zor dostum zor. Burada Müslüm Baba'nın -soyadını unuttum- "İtirazım Var." şarkısı iyi gidermiş.

    YanıtlaSil
  9. İnşallah o günler çok yakın zamanda gelir senin için ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. İkisininde en asi dönemleri aynı zamanlara denk gelmesi...allah kolaylık versin.biz daha yeni geldik o döneme ayy bide bacak kadar boyuyla, omuzlarını devirip offff hayırr anneeee demiyor mu:)hem sinirliyim hemde gülmemek için kendimi zor tutuyorum.

    YanıtlaSil
  11. İkisininde en asi dönemlerinin aynı zamana denk gelmeside...allah kolaylık versın size ne dıyım.anca sabır çekiyoruz zaten.iyiki buralarda yazıp dertleşip,bir nebze rahatlama imkanımız var.Biz ise yeni geldik şu hayırrrr dönemine.ayy bide bit kadar boyuyla omuzlarını devirip,kafasını çevirip offf hayırr anneee demiyormu:) sinirden kuduruyorum belki ama gülmemek içinde kendimi zor tutuyorum.

    YanıtlaSil
  12. :)) Canım yaa Allah kolaylık versin arada emir kipi kullanmanın hiç zararı olmaz en azından belli kuralları öğrenmeleri açısından:))

    YanıtlaSil
  13. ben bu şekilde davrandığımda kızımda aynı tavırları yapıyor artık bıraktım sohbet niteliğinde konuşuyoruz herşey güzel oluyor o zaman :)

    YanıtlaSil
  14. Mesela bir yarışma yapın.Haftalık hayır hakkı verin o haklardan en az kullanan da ödül kazansın hafta sonunda :)Rüşvetle bişi yaptımak yanlıştır belki ama en azından hayır sesleri belki azalır:)

    YanıtlaSil
  15. Benimde abimin kızı var yegenim 2 yaşında tamda anlattığınız gibi herşeye hayırlar daha söyleyeceğiniz şeyi tamamlamadan hayırı yapıştırıveriyor valla ama çok tatlılar ya :)

    YanıtlaSil
  16. Gülşah belki seni geren bir konu ama valla ben çok gülerek okudum. Çok güzel anlatmışsın durumunu Polyanna :)

    YanıtlaSil
  17. Ay benim annem yüzüme de dedi (ve tuttu bedduası) :D
    Ben artık tamamen deliliğe verdim valla kıs kıs gülüyorum her kriz anında, sanki onlar senin kontrolünü kaybettirmek sense kaybetmemek için devamlı bir savaş halindesiniz di mi?!

    YanıtlaSil
  18. hahaha bizde de "ayııııııııı" diyen bir hayırcı var :) olum daha hayır demeyi beceremiyon bu ne itiraz yahu! :)

    YanıtlaSil
  19. Gulsah azim baska turlu birsey iste sanirim. Birgun evet annecim derler ne zaman derler bilmem ama tesekkurler annecim diyeceklerine eminim ben o iki inatcinin^^

    YanıtlaSil
  20. Ahah dimi annelerimizle itirazlaşmalarımız hiç bitmiyor. Ama sonunda yine onun sözünü geliyoruz (:

    YanıtlaSil
  21. Allah sabır versin... Herkesin gönlünü yapalım derken bir gün ortadan ikiye ayrılıvereceğiz :)

    YanıtlaSil
  22. O günler yakın Gülşah Hanım. Ama unutmayın Her Yaşın Ayrı bir sorunu da var.

    YanıtlaSil
  23. Tabi Annecim..:) ben de bekliyorum bu sözü.. "Oğlum ordan oraya atlama, düşersin."
    "Tabi annecim.."
    Ahhh, ahh..

    YanıtlaSil
  24. ;) hepsi öyle galiba. Bu donemde bol sabır versin Rabbim size :)

    YanıtlaSil
  25. Sizin açınizdan düşünmek benim icin imkansız oldugundan baya gülümseyerek okudum bu yazıyi. Cok tatlılar :))

    YanıtlaSil
  26. ay iki çocuk ne zormuş, bunları arasındaki ideal yaş farkı nedir sorusunun cevabı yok gerçekten de

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe