31 Ara 2015

Tüketim Çılgınlığı

indirimler, yılbaşı alışverişi


Bir bayan olarak "alışverişi sevmiyorum" diyen bayanları ayakta alkışlıyorum. Lakin ben aşırı aşırı seviyorum.

Her zaman alışveriş için "giyecek bir şeyim yok" "buna çok ihtiyacım var" gibi kendimi gaza getirecek kelimeler bulabiliyorum.

Amaaaa kalkıp normal de 50tl olan bir ürüne yan tarafta afilli bir markası var diye 500tl vermem veremem. Çok çok param olsa, para kazanmak için bu kadar alın teri dökmesem belki o zaman acır veririm ama şuan böyle koştura koştura para kazandığım nokta da o kadar paralar vermem.

Verenleri kınamıyorum tabii ki ama sağa sola borcu olup hala marka giyineceğim diye kendini kasanların hallerine üzülüyorum. Bilgi dağarcığı sıfır olan ama 2 sohbetten birini markaya getiren insanları da kolay kolay çevrem de tutmuyorum.

Tabii bu başka bir yazı konusu ben asıl yılbaşı nedeniyle mağazaların kasaların da ki kuyruklardan bahsetmek istiyorum.

LCW Waikiki kasasını boş gören varsa bana da haber versin bayram, seyran yılbaşı fark etmez her daim uzun kuyrukların olduğu bir mağaza. Öyle eskisi gibi çok da ucuz değil ama talep çok :) Bugün dikkat ettim kasada ki görevli sinirli sinirli ödeme alıyordu önce 1-2 kişiyi de tersledi. Müşterinin biri de onu tersledi yoğunsanız yorgunsanız suçlusu biz değiliz gibi bir şeyler söyledi. Suçlusun işte abicim 2 kucak eşya almışsın adam bıkmış demedim tabii ki bende çok farklı değildim :)

Boyner kasaları akşam gördüm inanamadım Korupark Boyner mağazası büyüktür ve koca mağazanın 3/1 kadar kuyruk vardı. Bir ara acaba bedava bir şeyler mi veriyorlar dedim ama yok yani bayağı alışveriş çılgınlığından kaynaklı.

Gratis kasalarını makyaj bloğu arkadaşlarım daha iyi bilir :) genç kızların ellerinde resmen 2 şer 3 er sepet gördüm. Watsons kasaları böyle değil bak Gratis daha kalabalık ve rafları boş görmek için sadece 1 saat yetebiliyor. Yalnız Gratis ten bir ürün aldım sonra değiştirmeye gittim iade ve değişimleri yokmuş çok şaşırdım nasıl yani tüketici haklarından haberleri yok mu? anlamadım gitti ama gerekli yerlere mail döşendi :)

Koton mağazalarının kasaları da çok farksız değil kucak kucak eşyalarla kasada insanları görmek mümkün ve nedendir çözemedim tek bir kasiyerle iş götürmeye çalışıyorlar beklerken insana fenalık geliyor.

Madamcoco ve English home bu mağazaların kasaları hep kalabalık sürekli indirimleri var zaten ama yılbaşı haftası 2 katı kuyruk vardı.

Bernardo - Esse evinin tüm eşyalarını, çeyizlik setleri falan artık eminim insanlar yıl sonunda alıyor. Yoksa bu kuyrukların başka açıklaması olmaz.

H&M mağazaları Bursa da yok ama mağazanın kalabalıklığını herkesden duyuyorum.

Marketlerinde yılbaşı haftasında diğer mağazalardan kalır yani hadi kıyafetlerde indirim var markette ne var anlamıyorum :) yarın savaş çıkacakmış gibi herkes gıda alışverişini son günmü yapıyor acaba düşünmeden edemiyorum.

Bunlar aklıma gelen mağazalar ama eminim daha bir sürü böyle mağaza vardır. İndirim de alışverişi bende çok seviyorum bu yazıyla amacım aman çok çok almayın israf etmeyin mesajı vermek değil sadece sevdiklerinize hediye alırken etrafınızda ki durumu kötü bir çocuğu ya da muhtaç olan birini de sevindirirseniz yeni yıla daha bir hafiflemiş girebilirsiniz ;)

Not: Ben bu kasalarda sadece gözlem amaçlı bulundum aksi bir durum yok :)

Tekrar mutlu yıllar yarınlarınız bugününüzü aratmasın mutluluk, huzur, sağlık hepsi sizin olsunn.

Sevgiler,





44 yorum:

  1. Hakikaten birde ülkemizde fakirlik var diyoruz,garip bir çelişki.Mutlu Yıllar...

    YanıtlaSil
  2. İşte benim yapamadığım şeydir alamam, elim gitmez. Cok Lazım olan birşey de olsa yaa derim Lazım da şimdiye kadar yoklugu dramatik bir eksiklik yaratmamış bundan sonra alsam bosa Yük olacak bana. Kafamda öyle seyler dolaşır ki alamam. Annemin Kıyafet magazası var gençliğimden beri annem zorla bırseyler beğendirmeye Çalışır bedava veriyor daha ne isticem hele de gençlikte... Ama annemden hiçbirsey almadığım için sinir olurdu bana ;) ben almayı sevmem. Tek Sevdiğim şey tek zaafım aburcubur maalesef o da yurtdışında içinde ne vardı diye düşünmekten üşenirim onu da çoğunlukla almam ;)

    Allah kimseye ihtiyacı olmadığı halde aldırmasın ne diyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla süper bir özellik almayı sevmeyen insanlara ciddi sahip cıkmalı herkesin dozu kaçmış gibi çünkü :) son duana da canı gönülden aminn diyorum ;)

      Sil
  3. kontrolsüz bu çılgınlığın son bulması gerektiğini düşünüyorum :D mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde en kısa zamanda son bulmalı :) mutlu yıllar

      Sil
  4. Hepsinin dışında toplum sürekli tüketmeye yöneltiliyor. Diziler, filmler, bloglar... Biz de bu halkanın bir parçasıyız düşününce. Tüketen değil düşünen bir toplum olabiliriz umarım yeni yılda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh umarım canımmm reklamlar cok etkili gercekten bu konuda

      Sil
  5. Bayram, seyran öncesi alışverişi son güne bırakanlarda vardır o grupların içerisinde. Ben sadece LCW ye uğradım. Madame Coco daki ürünlerde gözüm vardı ama bir huyum var; sonra da alsam olur deyip vazgeçerim çoğu zaman bir şeyi almaktan. Hatta yıllar önce takıldığım bir arkadaşım vardı, alışverişe giderken beni de yanında götürürdü. Böylece daha az şey alıyormuşşş :)) Mutlu yıllar Gülşah hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkese lazım senden ozaman :) sonra alsamda olur diyebilmek zor gercekten herkes yapamıyor şanslı gruptasın ;) mutlu yıllar tekrar canım

      Sil
  6. Yazını okurken yazacak çok şey aklıma geldi ama vazgeçtim... Yılın son günü sana ve ailene 2016 için mutluluklar diliyorum
    Sevgilerimle <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim cnm mutlu bir yıl dilerim bende ;)

      Sil
  7. Merhabalar.
    Elzem ihtiyaçlarımın dışında alış-verişi hiç sevmeyen biri olarak, biz ve bizim gibi insanları bile alış-veriş merkezlerinin yollarına dökmeyi başaran bu zihniyet, amacına ulaşmış demektir.
    Yani, demek ki dünyanın gidişatı hiç iyi değil. Ne diyelim. Cenab-ı Allah cümlemizin nefislerini iyilikle ıslah eylesin.
    2015 yılının bu son günün de son ziyaretlerimi yapıyor ve son yorumlarımı yazıyorum. Saatler sonra takvim değişecek ve Allah izin verirse, 2016 yılının ilk günü ve ilk saatleri ile müşerref olacağız. Bu bağlamda size tüm sevdikleriniz ve sevenlerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yeni yıl dilerim. Hayırlı olur, hayrımıza vesile olur inşAllah!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey yorumunuz icin teşekkür ederim gerçekten gidişat pek de iyi değil tamam çok şükür calışıp kazanıyoruz ama bu tüketimin sonu pek parlak değil.
      2016 yılı sizlere de bol huzur saglık mutluluk getirsin.

      Sil
  8. Ederinden fazla vermeyi ben de kesinlikle tercih etmem... Hiç gerek yok..Tüketim çılgınlığına çok kapılmamak gerek..:)
    Mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle fazla kapılmaya gerek yok. mutlu yıllar ;)

      Sil
  9. Özel günlerde tüketim çılgınlığı yaşanıyor. İhtiyacın olmadan sürekli almak da israf. Marka diye sevmediğim bir ürünü alamam mesela. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende almam gercekten ihtiyacı olanlara el atsak daha bir sevaba gireriz ama maalesef herkes boyle dusunmuyor

      Sil
  10. Alışverişkonusunda abartıldığını düşünüyorum ben. Sonuçta ihtiyaçlar belli, kullanabileceklerimiz sınırlı. Fiyatı uygun bile olsa fazlası cidden israf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır elimizdeki fazlalıklarıda dağıtmasını paylaşmasını bilmiyoruz gercekten

      Sil
  11. Alışveriş yapmak güzel şey. Öyle alıştırıldık sistem tarafından. Almadığımız zaman mutsuz oluyoruz. Tabii ki kendimizi kaybetmeden, azıcık alışveriş yapmaktan bahsediyorum. Yeni yılda Madam coco dan fincan beğendim, ama o kadar kalabalık vardı ki sistemleri göçmüş, sırada bekleyemeden bıraktım. Elle kesiyorlardı faturaları. Her yer aynıymış demek ki.Mutlu yıllar dilerim size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reklamlar cok etken bu konuda birde telf lara gelen indirim mesajları insanları alışverişe itiyor resmen :) sizede mutlu yıllar dilerim sevgiler

      Sil
  12. Gerçekten toplum olarak en büyük sorunlarımızdan biri tüketim çılgınlığı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef öyle şuan azalacağına artıyor :)

      Sil
  13. Şu geçtiğimiz bir hafta boyunca neredeyse her gün avmlerde falandım. Aman Allah'ım! Nasıl kalabalık öyle, hele de bir kozmetik çılgınlığı var ki sormayın gitsin. Bir ruj alayım dedim watsons, gratisler de falan ürün kalmamış resmen içerisi tıklım tıklım. Bir de bugün gideyim dedim aman indirim bitmiş ya nasıl boşalmış o mağazalar öyle. Tabii bu arada indirimde bitince benim alamadığım ruj da yalan oldu o ayrı mevzu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) bende aynısını yaşadım bir mont alacaktım kasayı görünce gözüm korktu bıraktım çıktım yılbasından sonra gittim bomboştu ama o beğendiğim monttan eser kalmamıştı :)

      Sil
  14. alışveriş özellikle indirşm alıpverişini çok seviyorum ben de sevmeyen çok az insan bilirim hoşlanmam diyen pek çok erkek arkadaşım kasada bütün mapazayı alır bıraksak ama ben de senin gibi markalı diye bir ürüne binlerce lira vermem ama sanırım gratisde bir hata olmuş iade ve değişim alırlar ben bizim ordakinde pek çok defa gördüm iade alındığını gratisin bu kadar kalabalık olması sanırım algıyla ilgili ve tabi gerçekten uygun fiyatlı olması ve çalışanlarıda da diğerlerine göre daha güler yüzlü bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işyerine yakın bi gartis acıldı yeni bir mağaza cok saygısız calısanları var bende ilk defa gordum gratislerde boyle asabi calısanlar şikayet ettik valla :)

      Sil
  15. Artık sadece gerçekten ihtiyacım olan şeyleri alıyorum ve hayatımdan memnunum, herkese de tavsiye ederim.

    sevgiler,

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayagı frenliyorum kendimi eskiden cok feciydim :)

      Sil
  16. Her kadın gibi ben de seviyorum alışveriş yapmayı ama kriterlerime uyacak aldığım ürünler.Fiyatı uygun olmalı ,temizliği kolay olmalı ve bir kere kullanıp dolap beklememeli :)Sevgiler..Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay ütülenebiliyormu diye bile düşünür oldum ben :) herseyi hesaplamak gerek :)

      Sil
  17. Yılbaşı öncesi kalabalığını ne zaman görsem "sanki bedava veriyorlar!" diye düşünüyorum :) Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bedava verseler almayacaklar bence artık o durumdalar :)) mutlu yıllar cnm

      Sil
  18. Gülşah'cığım nerede öyle marka vs. benim gibiler ancak seyrediyoruz o mağazaları:)))kendime acındırıyor gibi olmayayım:)doğalgaz aylık 400 lira yani elektrik,su,(tek kişiyim ama 50 den az gelmiyor), internetti, ev telefonuydu derken kazaktı, şuydu, buydu üstüme alacak para kalmıyor zaten:)))o yüzden rahatım ben:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abla tek basına 400tl nedir ya bayagı cok geliyormus gercekten şaşırdım :) biryerden kısmak gerekiyor harca harca nereye kadar

      Sil
  19. Hafta sonu kasa sıralarından korkup kaç mağazan elim boş çıktım. Zara'dan çıkarken de fotoğraf çekip instagramda paylaştım :) Bebeğim olmasa girerdim o sıraya itiraf ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. itirafına koptum :))) hepimizin icinde sanırım birer canavar yatıyor :)

      Sil
  20. Bu kuyruklar hiç çekilmiyor cidden. :D Beklemeyi sevmeyen biri olarak, çoğu zaman alacağım şeyden vazgeçip mağazadan çıkıyorum. İnternetten alışveriş en iyisi :D İyi yıllar dilerim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla internet alışverişi bencede en güzeli ama şu kargo sorunları olmasa daha güzel olacak ;)

      Sil
  21. İndirim mailleri ve mesajları okunmamalı bence (:

    YanıtlaSil
  22. İlla ki kontrol altına alınması gereken bir şey bu. Az önce yine bir arkadaşımız benzer bir konuyu paylaşmış. umarım insanlar ne yaptıklarının farkındadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence cokda farkında değil gibiler ablacım :)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe