24 Ağu 2015

Tuvalet Eğitimi ( Bezi Attık)


2 yaş tuvalet eğitimi
Sifonda ki büyük yıldız benim küçük yıldız onun :)
 Her yerde bas bas bağırdım ben daha Ela nın bezi atmasına hazır değilim diye. 20 Eylül de sünnet düğünümüz var o telaş bitsin öyle bıraktırırım diyordum. Ama Ela nın ne kadar hazır olduğundan da daha önce (TIK TIK) bahsetmiştim.

 Neyse tatilde deniz kenarlarında olduğumuz için Ela'ya sadece denizden kaldığımız yere giderken bez bağladım gün içinde sadece mayosu ile durdu. O bir hafta uzun süre çişini tutabildiğine şahit oldum. Hal böyle olunca eve döndüğümüz de bez bağlamamaya karar verdim. (tık tık)

 Ela' yı da karşıma alıp "kızım bak bezi artık atıyoruz çişimiz geldiğinde tuvalete yapacağız" diyerek açıkladım. Banyomuzda 1,5 yaşından beri oturağımız ve adaptörümüz vardı altı bağlıyken gidip oturuyor gülüyordu. Konuşup anlaştık ama iş ciddiye binince küçük hanım gün boyu evin her köşesine mini göller yaptı.

 1.günü hiç umursamayan çocuk 2.günü sabah bir kere altına yaptı ve çok rahatsız oldu yanımda da bir arkadaşım vardı "aa yok ben bağlıyorum bezi daha hazır değil" dedim ama arkadaşım "asla bağlama bak rahatsız oldu" dedi ve bağlatmadı :) Ela ile tekrar tuvalete gittik külotunda ki prenses kızın ıslandığını görünce "kızları ben ıslatıyorum" dedi ve sonra döndü bana"önce sen yap bana göster anne" dedi böyle bir cümleyi de beklemiyordum yalan değil o an bir tereddütte kaldım ne yapılmalı bu durumda, çocuğun yanında tuvaletimi yapmak ne kadar doğru diye düşündüm. Ama Ela hanımı dinleyerek tuvaletimi yaptım. Tamam dedik banyodan çıktık. Hakkaten sonra ki çişini tuvalete yaptı. "bak işte senin gibi öğrendim" dedi. Birde sifonu çekince klozet kokusunun suyla birlikte köpükler oluşturması Ela nın hikaye yaratmasına sebep oldu. "ben çişimi yapınca köpükler annelerinin yanına gidecek" dedi. Bu hikayenin aklına gelmesine sebep aylar öncesinden okuduğumuz "güle güle kakalar" kitabıdır :) Hikaye biraz mide bulandırıcı olsa da çocukları etkileyen bir kitap :)

 3.günü sünnet kıyafeti için Eskişehir e gitmemiz gerekiyordu Ela tuvalet eğitimi alıyor diye onu anneme bıraktım 2,5 saat yolda bezsiz zor olur diye düşündüm ama daha Bursa sınırlarından çıkamadan annemden telefon geldi çok ağlıyormuş döndük aldık. Yanıma da oturağı aldım ama hiç gerek kalmadı 2,5 saat çişini tuttu ve Eskişehir'e vardığımız da yaptı dönüşte de aynısı olunca "vayyy be çocuk gerçekten dünden hazırmış sorun bendeymiş" demekten kendimi alamadım.

 Çişini ne kadar süre tutabildiğini de (saat olarak) böylece öğrenmiş oldum ve sık sık "çişin varmı" sorusunu da rafa kaldırdım. Çünkü ne kadar sık sorulursa çocuk o kadar sıkılıyor ve inada yapıyor. Kaka kısmı da problem olmadı hatta kakasını beze ağlayarak yapan çocuk tuvalete güle oynaya yapmaya başladı.

 Evet bu kadar bir sürede bizim tuvalet eğitimi bitti. Birkaç sticker çıkarmıştım ortaya işe yarar diye onlara bile gerek kalmadı. Gece de hiç bağlamadım. Ve inanın (dilimi ısırayım) hiç gece yatağa yapmadı. Yatmadan önce yapıyor gece sık sık kalkıp su içmesine rağmen çişini yapmıyor sabah uyanınca ilk sorum "çişin varmı" oluyor ama YOOOK diyor ben yapayım o zaman deyince benimle geliyor ve çişini yapıyor. Mesane kontrolünün bu kadar iyi olmasına da ayrıca şaşırmış oldum. Aslında Yağız da böyleydi gece hiç altına kaçırmadı ve asla gece tuvalete kalkma gibi bir huyu yoktur. Tek fark Yağız'ı 3 yaşında bezden zorla ayırdık :)

 Kısaca bütün bu süreci Ela kendi başına yönettiği için beni hiç yormadan her işini kendi hallettiği için kızıma teşekkür eder devamını canı gönülden dilerim :))

Sevgiler,

Geleceğe not: Bez bırakma tarihi 03.08.2015 ( 28 aylık)






18 yorum:

  1. Hadi gecmis olsun...

    YanıtlaSil
  2. Hadi bakalım hayırlı olsun :) Bi de maşallah....

    YanıtlaSil
  3. oy maşallah güzel kızımıza :)

    YanıtlaSil
  4. Kzılarla erkekler arasında fark oluyor tuvalet eğitimi konusunda. Erkeklerin kasları biraz daha geç olgunlaştığı için daha geç öğreniyorlar. Ve yaradılışları ile ilgili galiba altına yapınca hiç rahatsız olmuyorlar :)) Kadın kısmısı hep titiz hep titiz :D
    Çok tebrik ederim. Ela ile oğlum yaşıt ama biz de daha tık yok.

    YanıtlaSil
  5. Ohhh hadi bakalım size de hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Anladigim kadari ile kiz cocuklari erkek cocuklardan daha kolay ogreniyor. Detaylari ile cok guzel anlatmissiniz, cok tesekkurler :) Artik size de gozunuz aydin diyeyim :)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun ne güzel bir haber :)) Darısı bize inşallah

    YanıtlaSil
  8. Aslında işin sırrı çocuğun kendini hazır hissetmesinde... Baskıyla, hadi hadilerle olmuyor bu iş... Zamanı geldiğinde 1-2 günde halloluyor...

    YanıtlaSil
  9. Kolayca atlatmanıza sevindim. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  10. İnanmayacaksın ama aynı durumdayız ve ben de postumu yazdım..Yakında yayınlayacağım..

    YanıtlaSil
  11. maşallah Eloş'a.. Çocuklar kendini hazır hissedince gerçekten bırakıyor. Ela da ilk kez anneler gününde dışarı çıkarken bez istemedi. tedirgin oldum ama yine de bağlamadım 5 saat kadar yapmadı eve geldik çişin var mı diye sordum yok dedi. 13 saat yolculuğa bezsiz çıktık kaza falan olmadı. maşallah kuzulara :D (34 aylıkken bıraktı )

    YanıtlaSil
  12. Bizde kolay atlattık şükür bizde de o kitap var kakasıni her yaptığında anne kaka gitsin diyor:)

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler :) Ne güzel, motive edici yazılar bunlar :)

    YanıtlaSil
  14. Doğum günümde bırakmışsınız süper :)

    YanıtlaSil
  15. Gecmiş olsun. :) Bende stickerlar ile bıraktırmıştım.

    YanıtlaSil
  16. Tebrikler :) Benimki de Temmuzda öğrendi, çocuklar hazır olduğunda bizim hazır olmamızı falan beklemiyorlar :)
    Kurtulmuşsunuz...

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe