21 Ağu 2015

Okullar Neden Açılamıyor

 Dün öğrendiğim üzere okulların açılması 14 Eylül değil 28 Eylül e ertelenmiş.

 Sebebi de turizm şirketleri kurban bayramını da değerlendirmek istiyormuş. Turizm şirketleri madem bu kadar her şeyi düşünüyor ilk önce kendi milletini kazıklamayı bıraksın.

 Peki bu kadar kolaymı eğitim sektöründe her şey? Bunu telafi için Haziran sonunda okul kapanır o sıcaklar ne olacak o çocuklar düşünen varmı ki? Çalışan ebeveynler var çocuklarını sağda solda birilerine emanet ediyorlar, bakacak kimse olmadığı için yaz okullarına para döküyorlar haberi olan varmı? Tabii ki yok yeter ki turizmden kalkınalım.

 İlköğretimde özel okula karşıyım dedim devlete verdim. Sistem  4+4+4 oldu neyse ki dedik yaşı tam tutuyor o bitti hopp dönüşüm projesi başladı bulunduğumuz okul ortaokul oldu. Ve bu sene sadece 1 sene için Yağız başka bir okula geçecek. Seneye de ortaokula için yine eski okuluna dönecek.

 Dershaneler deseniz özel okula dönecek dendi kayıtlar bile yapıldı sanırım oda onaylanmamış dershaneler yine dershane olarak kalacakmış.

 Bu kadar değişken eğitim sistemimi olur? 4+4+4 sistemine karşı gelen anneler imzalar topladılar dikkate bile alınmadı şimdi MEB kalkmış turizm sektörünün talebi diye okulların açılış tarihi erteleniyor. Sektördeki şirketlerin borusu anne babalardan daha çok ötüyor başka bir açıklaması yok sanırım.

 Ya arkadaş bunlar senin ülkenin geleceği!! Ve senin bu ülkenin kalkınması için bu çocuklara ihtiyacın var.

 O zaman bende talepte bulunmak istiyorum. Kökten kapatın gitsin okulları nasılsa savaş kapıda çocuklarımızın hepsini asker olarak dağa göndeririz yeter ki sizin evlatlarınıza bir şey olmasın biz vatan uğruna canlarımızı feda ederiz.

 Neyse Allah biliyor ya gerçekten çocuklarımı bizim ülkemiz de okutacak olmaktan çok rahatsızım. Çünkü bu ülke de eğitimin önemi maalesef en son sıralarda...

 Sevgiler,

45 yorum:

  1. Eğitim sistemi çöken bir millet sadece köle olur. Ve bakarsanız cahillik oranı bizde oldukça yüksek. Herşey para, devletin verdiği imkanlar ise tartışılıyor. Fatura çocuklarımıza çıkıyor ve istenen tam da bu- eliter kitle, zengin ve eğitimliye karşı cahil, köleleşmiş koyun sürüsü misali bir halk....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet malesef iplerimiz ellerinde istenildiği gibi herkesi oynatabiliyorlar

      Sil
  2. Seçim olunca o kadar kolay malesef. Ben de sinir durumdayım dünden beri..

    YanıtlaSil
  3. Takvim için gazeteler 22 ocak yarıyıl, 10 Haziran yıl sonu tatili diyorlar. Yani sıcakta okula gitmeyecekler ki ramazan ayı ile de çakışıyor son hafta. En azından buna şükür.
    Çalışan anneler konusunda kesinlikle katılıyorum, çocuklar sefil oluyor orada burada, arada teşvik deyip ağza bal çalıyorlar bizler için sonrası yine boş.Zaten her eğitim bakanı değiştiğinde bakalım bu ne çıkaracak heybesinden diye bekler durumdayız. Bakana ve hükümete göre değişen bir eğitim sistemimiz var malesef. Taklit usulu ondan bundan biraz biraz alarak anca bu kadar oluyor. Olan sistem üzerinden bir iyileşmeye hiç kimse gitmiyor. Gerçi bunlar çokta önemli değil ülkemizde herkes tatile gidiyor, önemli olan uzun uzun tatil yapmamız, turizimcilerin para kazanması, çocuklar ha bir hafta erken ha bir hafta geç çok sorun değil. Zaten ders süreleri 35 ten 30 a düşmüş 9 ay eğitim uzun gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kökten kapatsınlar işte :) oyuncak ettiler iyice

      Sil
  4. İnşallah bu sadece bir söylentidir. Turizm şirketlerinin eğitimde bu kadar söz sahibi olduğunu bilseydim bizim okulun da ortaokula çevrilmemesi için imza toplayacağımıza turizm şirketinden rica ederdik. Allah evlatlarımızı korusun zalimlerin zulmünden :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef acıklama yapılmış söylenti değil.evet evet onu diyorum işte imza ile uğraşmaya gerek yok artık turizm den destek aldıkmı tamamdır yarıyıl tatiline inşaat sektörü el atar belki :) aminnnn :(

      Sil
  5. gülşah adamlar çok tehlikeli önce eğitimin canına okudular..yemin ediyorum okul çağını düşündükçe uykularım kaçıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla Yağız 4.sınıfa geçti ama resmen ömrümün yarısı gitti bu karısık eğitim sistemi içinde keşke küçük kalsalar demekten kendimi alamıyorum

      Sil
  6. okulların açılmasının uzatılma nedeni olarak bayram tatili ve turizm sektörü güçlenmesi gibi bir gerekçe verip uzatılması benide çok üzdü. Bayram tatillerinde tatillere gidileceği anlayışı nereden çıktı. Bizim eski geleneğimiz olan büyükleri ziyaret edip, onları bayramlama alışkanlığımız nerede kaldı(?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oda ayrı bir konu bayram deyince artık ilk akla gelen tatil oldu resmen

      Sil
  7. Sanki turizme tek engel okulların açılış tarihi... En kötü durumdaki ülke liderleri bile vatandaşlarına güvenlik nedeniyle Türkiye'ye gitmeme uyarısı yapıyor. Bir zahmet dönüp de kendine bakan yok, delirmek işten değil. Tek sıkıntımız çünkü buydu. Ya sabır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İŞte nerden nereye saracaklarını şaşırdılar da keşke çocukların içinde olduğu hiçbirşeye bulaşmasalarrr

      Sil
  8. Dün bir arkadaşım ve kızıylaydım. Kızı 13 yaşında "anne geç açılmasın istemiyorum" dedi... Şaka gibi değil mi? Eğitimi turizme kurban vermek...

    YanıtlaSil
  9. Olaya sadece turizm yönünden bakmayın lütfen geçen bayramda turizmciler tatili uzatın dedi yapmadılar. Şuan doğuda görev yapan öğretmenleri bir düşünün korkudan nasıl gideceklerini bilmezlerken biraz daha rahat nefes alacaklar.. Sadece o da değil adamlar kol kapatıyorlar, taşımalı eğitim yapan okullar, oradaki öğretmenler neler yaşıyorlar.. Şuan doğuda yaşanan sıkıntılar bitmeden okulların ertelenmesi çok doğru bir karar oldu bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke devletin bukadar öğretmenlerini düşündüğüne inanabilsem ozaman değil 10 gün 1 ay okullar ertelense ayakta alkışlarım ama malesef buna ihtimal vermiyorum sonuç olarak doğudaki bu durum ayın 28 inde de bitmeyecek garantisi de yok.Ya da boyle bisey varsa turizm bakanı istedi yaptık diye değilde öğretmen ve öğrencilerimizi korumak adına erteledik deseler daha tepkisiz olmazmıydı? Boyle halkı salak yerine koymalarına kızıyorum maalesef.

      Sil
    2. okulların açılmasının öğretmenlerin işbaşı yapma tarihiyle bir alakası yok diye okudum bi yerde..yani sanırım öğretmenler okul ayın kaçında açılırsa açılsın 1 eylülde işbaşı yapacaklarmış..sebep söyledikleri gibi turizm..

      Sil
  10. oğlum bu sene lise sonda okulun 1 ay geç açılması 1 ay kayıp demek onun için ne olacak bilemiyorum :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haziran da sıkıntı olack işte muhtemelen :( senin okadar buyuk oğlun varmıydı ne güzel :)

      Sil
  11. Turizmin eğitimden önce geldiği bir ülke de yaşıyoruz ya Allah sonumuzu hayır etsin....!
    Eğitim sistemi zaten pert...
    Çalışan anneyi düşünen kim....
    İşlerine geldiği gibi at oynatma hareketleri...
    Toptan bu ülkeden gidip yurt dışında insan gibi yaşamak var da var işte....

    YanıtlaSil
  12. bu terör ortamında hiç açılmasın okullar.

    YanıtlaSil
  13. Yaz-boz tahtası eğitimde herşey... Çocuklar iyi dayanıyor valla... Okumaktan soğudular... Bir gayemiz kalmadı nerdeyse... Yarın ne olacağını bilmiyoruz. Hiç bir şeye güvenemiyoruz. Eylül sonu okullar açılacak ve çocuklar 1 ayda üstten üstten konu anlatımları ile yazılılara hazırlanacaklar... Müfredata uygun ders işlenemeyecek. Küçük kızım bu yıl 8. sınıf.. TEOG sınavına girecek.. Ne ara ders işlenecek de bu çocuklar Kasımdaki sınava hazırlanacak. Zaten okul açıldıktan sonra düzene girmesi 2 hafta sürüyor. Oldumu Ekimin ortası... Kasımda sınav..:( :( Ahhh Ahhh.....:( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar işin içine girince insan daha bir kotu oluyor :(

      Sil
  14. Okullar kapatilsin fikriniz şahane:) cok haklısınız

    YanıtlaSil
  15. Ah ah bu sistemsizlikler....

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Gülşah çok yerinde bir yazı yazmışsın ellerine sağlık her kelimene katılıyorum , değiştire değiştire eğitim kalitesini bırak yerlerde olmasını sıfırladılar resmen . kendi çocuklarımın eğitim süreçleri boyunca da bir uygulamayı iki yıl üst üsteasla görmedim maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her sene farklı bir uygulama her sene farklı bir sistem daha ne kadar oynarlar oda belli değil

      Sil
  17. istanbulda bizim oul 7 de açılıyor ama etkilenmedik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özel veya devlet tüm okullar 28 inde açılıyor diye duyuruldu

      Sil
  18. Sinirimden karnım ağrıdı o gece izinlerimi aldım. Simdi ikiye boldum bunkar yüzünden. Yaptıklari her is garip alıp kacasım var oglumu bu ulkeden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef çalışan insanı bu şekilde daha bir zorluyorlar

      Sil
  19. Çocuklar ve eğitim kimsenin umurunda değil ki turizmciler para kazansın diye benim lise son sınıf olan oğlum 1 ay kaybedecek üniv sınavı için çok önemli bir sorun bu neyse ki okula dönüşen dersanesi erken açılacak ve bu durumu telafi edecekler ama devlet liselerinde okuyan çocuklara ne olacak onların kayıp zamanını kim telafi edecek meçhul yazık çocuklarmıza :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dershanelerin okula dönüşmesi de iptal oldu dendi ne kadar doğru bilmiyorum

      Sil
  20. ya bırak Allah aşkına şunları nerde turizm kan ağlıyormuş gittik işte acentaya indirim bile yapmıyorlar kendi milletini kazıklamayı pek sever bizim millet :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii cnm yabancılara uygulanan fiyatla bize uygulanan fiyat arası tam 3 katıı nasıl iş anlamadım

      Sil
  21. Bizimki daha enik olduğu için bu konulardan biraz uzağım ama annem öğretmen. O öğretmenlerin zamanında başlayacağını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. Ama teyit etmeden kesin bilgi demeyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy şuan Ela için keşke büyümese diyorum :) okul işine girince çocuğun büyüdüğünü hatta büyüdükçe daha zor olduğunu iyice anlıyorsun :)

      Sil
  22. Ülkemizde herşeyden önce eğitimin gelmesi gerekirken turizm şirketlerinin önce gelmesi şaka gibi gerçekten !!!
    Dershaneler yazılı açıklamadan sonra özel liseye döndü artık dershaneye dönmeleri için bir çok engelleri var.Mesala sadece 4 dersten dershane açabilecekler.Bu da kimsenin işine gelmeyecektir.Onun yerine özel etüt büroları çoğalacaktır ;)
    Eğitim sistemi yap boz tahtası oldu resmen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etütlerde sadece ticarethane gibi nasıl olur hiç bilmiyorum çocuk büyüten herkesin işi cok zor

      Sil
  23. Devlet dershaneleri kapatıyor sanki çok kaliteli bir eğitim veriyormuş gibi , eğitim sistemimiz zaten berbat durumda Devlet yöneticilerinin görevi bana göre insanların işlerini zorlaştırmak değil , aksine insanların işlerini kolaylaştırmak yönünde olmalı ama bizim ülkemizde bu durum tam tersine işliyor Devlet yöneticileri sanki bizleri bıktırmak için, usandırmak için ellerinden geleni yapıyor çocuklar bir eğitim sistemine tam alışıyor derken aniden eğitim sistemi değişiyor. sonumuz hayırlı olsun inşallah

    YanıtlaSil
  24. Her şeyde olduğu gibi milli eğitimin içine etti akp....ders kitaplarındaki rezaletler mi dersin? Başı açık öğrenciyi cehennemle, sonu Özgecan'ın sonu gibi olmakla tehdit eden öğretmen mi dersin? Rezalet....bu geç açılma işinde bence başka şeyler olmalı...kim bilir nasıl bir hinlik?
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe