10 Ağu 2015

Tatilden Kalanlar ( 2 Çocuk ile Yolculuk)

Dün ev işleriyle uğraşırken pazartesi olsun da işe kaçayım demiştim ama şimdi pişmanım :) resmen pazartesi sendromu yaşıyorum :) Benim tatil bitti diye Bursa da da hava bir kapadı ki anlatamam şakır şakır yağmur yağıyor.

Tatil nasıl geçti derseniz? Ela ile yapışık gezdik diyebiliriz. Babacı olan çocuk birden anneci oldu deniz de dahi babasına gitmedi kucağımda durdu. Neyse ki suyu çok seviyor da tüm günümüz denizde geçti.

Bu postu sadece 2 çocuk ile yolculuk ( özellikle Ela ile yolculuk da diyebiliriz) kısmına ayırıyorum :)
2 çocuk ile yolculuk

Bizim tatilin en büyük riski Ela'nın araba sevmemesiydi. Ve biz buna rağmen bir otele kapanmayıp gezme planlarıyla yol çıktık. Kabul deli cesaretiydi biraz ama değdi.

Antalya için yola çıktığımız ilk gün sabah 05:00 çıkalım ki Ela uyusun yolun yarısını anlamasın diye düşünmüştük ki maalesef Ela sabahın köründe cin gibi oldu Yağız'ı sürükleyerek arabaya bindirdik Ela'yı ise koşturarak :)

İlk bir saat Gülşen'in bangır bangır şarkısıyla sabahın köründe hepimiz Ela gibi cin olduk zaten. 1 saatten sonra sıkılmaya başladığı anda çantadan boya kalemi ve kağıt çıkardım ki kalemin pembe oluşu bizi 1 saate yakın oyaladı ama tabii oda bir yere kadar sürdü ve oto koltuğundan çıkarın beni diye bağırmalar başladı ve yine imdadımıza Gülşen bangır bangır şarkısı yetişti. O an Gülşen i görsem alnından öpeceğim yani iyi ki çıkarmış bu şarkıyı diye :) Benimmm şarkımm diye diye oynadı hep.

Afyon Özdilek te mola verdiğimiz de hepimiz derin bir nefes aldık evet buraya kadar bu çocuk hiççç uyumadı. Tekrar yola koyulduğumuz da sızdı kaldı çok şükür derken 40dk sürdü sürmedi uyandı. Tabi yine çantadan çıkardığımız hikaye kitaplarıyla oyalamalar, resim çizmeler araya Gülşen şarkısı şıkırtırmalar derken Antalya da ki arkadaşlarımızın evine vardık. Daha dinlenmeden de babamızı evde bırakıp arkadaşla birlikte 3 çocuğu alarak dışarı çıktık. Resim kursuna çocukları bırakıp Ela yı yanımıza alıp şahane bir manzara eşliğinde arkadaştan öte dostumla hasret giderdik. Ela hala cin gibi :)
2 çocuk ile tatil

4 gece Antalya da kaldıktan sonra zor da olsa ayrıldık. Marmaris'e doğru yola çıktığımız da bize yine Gülşen bangır bangır şarkısıyla eşlik ediyordu. 4 saate süren yolculuğumuz 15679 kere aynı şarkıyı dinledik desem yalan olmaz. İlk başlarda Gülşen i alnından öpmeyi düşünen ben artık saçını başına yolma evresine terfi etmeye Marmaris yollarında başladım. Marmaris'e ilk defa gittim ve bayıldım daha sonra gezdiğimiz yerleri fotoğraflarla yazacağım. Ama hakkaten ülkemde cennet gibi köşeler var. Önce buraları keşfetmeden yurt dışını gezenlere şaşırmamak elde değil.

Marmaris'te görmek istediğim koylar vardı hepsine gidemedik ama gördüğüm yerler muhteşemdi. Evet Ela ya rağmen her sabah başka yerlerde denize girmek için yollara düştük.

Neyse Marmaris te de 3 gece kaldıktan sonra Bursa için yola koyulduk bu sefer hiç sabahın köründe çıkmadık nasılsa saat kaç olursa olsun Ela hiç uyumuyor. Yola çıktığımız da bilin bakalım bizi hangi şarkı eşlik ediyordu ben yazmayım artık :) Dönüşümüz gidişimize göre daha iyidi evet yine sadece bangır bangır şarkısını dinledik başka şarkıyı açmamıza asla izin vermedi bir ara bırak ağlasın başka şarkı dinlemek istiyorum dedim ama 15 dk hiç susmayınca babamızın dikkati dağılacak diye korktum ve pes ettim. Şarkı krizi haricinde bir sıkıntı yaratmadı sanırım artık yolculuğa alıştı. Bizde hazır duruyor diyerek İzmir den istikametinden geçerken hadi bir gerçek kumru yiyelim dedik ve 2 saat rotarı göze alarak İzmir Alsancak a geçtik kumrucu şevki meşhurmuş onu bulacağız diye canımız çıksa da Alsancak kordonu görünce değdiğini düşünmeden edemedim. Sıcağa rağmen sahil kenarında biraz takıldık. Bu arada kumru ya bayıldımm Bursa da kumru diye sattıkları ekmek arası sosismiş onu da öğrenmiş olduk :)

İzmir den sonra 2 çocuk ile yolculuk 9 saatin sonunda evimize gelmemizle son buldu. Yazı boyunca tek çocuktan bahsettim değil mi? Yağız arada agresif olsa da yol boyunca her yolculukta ki gibi beni hiç üzmedi Ela'nın durumuna göre yer değiştirip durduk. Ela rahat dursaydı yol boyunca uyurdu da ama maalesef Ela dan fırsat kalmadı.

Ela gibi bir çocuğunuz varsa yolculukta yanınıza;

* Bol miktarda sevdiği renklerde kalem, kağıt,
* Bol miktarda şekilli yapıştırmalar,
* Az miktar da oyun hamuru,
* Bol resimli hikaye kitapları ALIN hepsi kısa sürelide olsa işe yarıyor.
* Birde Gülşen şarkılarından uzak durun çocuklar da bağımlılık yapıyor :)

Kimi arkadaşım tablete çizgi film indirmemi söyledi ama ekrana bakmak mide bulandırır diye ben hiç denemedim.

Sevgiler,

1. henüz anne olmadığım için hayal gibi geliyor bu okuduklarım ama öte yandanda okudukça tecrübe zamanlarım gelince işe yarayacağını düşünüyorum :)

bende bloğuma desteklerinizi bekliyorum

1. hayırlısıyla darısı basına diyeyim ozaman :) geliyorum hemen ziyarete

2. :) ne yazayım bilemedim kınama başına gelir derler ya Allah kolaylık versin diyeyim zor çocuk Ela :) ama o kadar tatlıki :))

1. güler yüzü olmasa nemrut çocuk diyeceğim ama işini biliyor 2 kırıtıyor kızamıyorsun :) kızlar az biraz cadı :)

3. güzel bir tatil olmuş zevkle takip ettim instagramdan..

1. güzeldi gerçekten ahh ahh :) teşekkür ederim cnm

4. Bangır bangır sarķısını merak ettim....

1. yalnız dinle ki bağımlılık yapmasın cocuklara :)

5. Bangır bangır bağıran şarkıdan benim de bağırasım geliyor geliyor artık arabaya her bindiğimizde. :) Ama oğlum maalesef arabada kıpır kıpır... Asla oturmuyor. O yüzden uzun yola çıkmıyoruz.. Zaten kısa mesafe "bangır bangır" yetiyor da artıyor bile..:)

6. Herşey çok çabuk geçiyor. Dün gibi benimde size benzer yaşadıklarım. Şimdi çoğu zaman özlemle anıyorum o günleri.

7. Ne güzel öneriler de bulunmuşsun tablet kısmına da katılıyorum.

8. Pharrel Williams - happy sarkisini da deneyin :) marmaris koylari yazisi bekliyoruz sabirsizlikla

9. tabi biz gülümseyerek okuyoruz da size Allah kolaylık versin diyeceğim, olsun zor ama bunlar hep güzel anılar. büyüdüğünde dinlerken ya da burayı okurken çok güleceğine eminim. sabırlı anneleri olan çocuklar daha bir şanslı, ne mutlu Ela ya. öpüyorum güzelliği.

10. Bizde de bangir bangir sevdası tavan yapmış durumda demekki temposu ritmi 2.5 yaşa cok hitap ediyor aman iyiki de yapmış Gülşen kıpır kıpır hareketli bir parça yolda da yardımcı olmus size ohhh daha ne olsun darısı güzel bir yolculuk gecirmek isteyen tum annelerin başına

11. Tek çocukla birle bir çok şey bana zor geliyor. İki çocuk (bence) cesaret işi... Daha nice seyahatleriniz olsun inşallah