12 Ağu 2015

Tatilden Kalanlar (Gezebildiğimiz Yerler)

Evet fırsat bulduğum şu anda gezebildiğimiz yerlerin fotoğraflarını paylaşmak istiyorum. Fotoğrafları karıştırdım da 700 tane arasında toplasam 5-6 manzara fotoğrafı var geri kalanının çoğu tabii ki Ela hanımın pozlarından oluşmakta :)

Antalya'ya gittiğimiz ilk gün arkadaşımın kızını ve Yağız'ı resim kursuna bırakıp yanımıza Ela yı alıp Falezlerin orda bir kafeye oturduk. Manzaramız muhteşemdi.
manzara süperdi
 Sonraki gün çok merak ettiğimiz hatta 2 gece orda konaklasak mı diye düşündüğümüz Adrasan Koyuna gittik. Bayıldımm havuz suyu gibi denizi var. Tertemiz, berrak çocuklar kadar bizde denizden çıkmak bilmedik. Sessiz, sakin bir yer olduğu için 2 gece konaklasaymışız sıkıntıdan patlarmışız gibi geldi :) Böyle günü birlik tadını çıkarmak daha mantıklı. Antalya' ya yolunuz düşerse mutlaka uğramanız gereken yerlerden biri olmalı diyebilirim.

antalya adrasan koyu
ADRASAN
ANTALYA ADRASAN
ADRASAN KOYU

Sonra ki gün Belek sahiline gittik incecik kumu vardı ve denizi yine muhteşemdi. Tüm günü burada geçirdik.

antalya belek
Belek Sahili

Antalya - Belek

Sonra ki gün Lara Mimoza Beach gittik. Yataklı localardan kiralık ve çok rahat ettik. En azından Ela için kolaylık olmuş oldu. Şezlong tepesinde küçük hanımı pek memnun edememiştik :)

mimoza beach club
Lara Mimoza Beach

Mimoza Beach güzeli :)
 Antalya'dan ayrılma vakti geldiğinde üzülmedik desem yalan olur her yıl görüşebilmek için şafak sayıyoruz ve günler su gibi akıp geçiyor. Hakları ödenmez dostlara sahibiz.

Sonra ki gün Marmaris' e geçtik. Marmaris yemyeşil bir yer şaşırmadım desem yalan olur. Ülke olarak yeşillikleri betona çevirmeyi severiz nasıl olmuşta ellememişler diye hayret ettim :)

Biz Marmaris İçmeler de bulunan Kurt apart diye bir yerde kaldık ama inanın gördüğüm en temiz, en nezih apartlardandı. İçmeler sahiline 10 dk mesafe de konum olarak da yemyeşil bir alanın içinde çok güzel bir yerdi. İçmeleri özellikle seçtik. Merkeze ve gezmek istediğimiz koylara yakınlığı sebebiyle doğru seçim yaptığımızı da gördük.

Aparta yerleştiğimiz gibi İçmeler sahilini ziyaret ettik. Etrafta türk görmek çok zor her yer turist dolu. Asıl garibime giden market isimlerini bile türkçe değil yabancı isimler koymuşlar etrafa baktığında Türkiye demiyim ben diye soruyor insan.

Marmaris İçmeler Plajı
 Marmaris'e gittiğimizin 2.günü merak ettiğim koylardan biri olan Turunç plajına gittik. Orda ki otellerden birinde arkadaşlarımız konaklıyordu ve sağolsunlar bizi de tüm gün misafir ettiler. Yani hem plajın hem havuzun hem otelin imkanlarından faydalanmış olduk. Upuzun bir plajı var yol turunç un içinde bulunan çarşıya bağlanıyor ama biz çocuklarla maalesef cesaret edip yürüyemedik.
marmaris turunç paljı
Marmaris - Turunç Koyu
 3.gün yine görmeyi çok istediğim Kızkumu plajına gittik. Tarihi alan diye denize girmeyi yasaklamışlar. Sadece denizin içindeki yolda biraz yürüdük ve fotoğraf çekindik. Marmaris'e yaklaşık 20 km uzaklıkta olan Kızkumu nun efsane olan hikayesini internetten mutlaka okuyun. Resmen denizin içinde yürüme yolu var. Ve nasıl böyle olmuş diye merak uyandırıyor :)

marmaris kızkumu
Marmaris - Kızkumu
 Kızkumun da denize giremeyince 9km daha ileriye giderek Selimiye Köyüne ulaştık. Köy demeye bin şahit lazım tabii :) sakin, huzurlu, gürültüsüz bir yer büyülenmemek elde değil. Sessizlikten Yağız ın canı sıkılsa da ben bayağı kafa dinledim.

marmaris selimiye
Marmaris - Selimiye Köyü
 Selimiye köyünü biraz geçince de karşınıza Bozburun çıkıyor burada durmadık ama deniz muhteşemdi. Buralar da 5 yıldızlı oteller bulmak mümkün değil sahil boyunca sıra sıra apartlar var. Ve hepsi full dolu. İçmeler'e veya Marmaris'in içine göre bu koylarda konaklayan turist sayısı çok az. Henüz keşfetmemiş de olabilirler :)

bozburun
Marmaris - Bozburun

Ve son günümüzzz kahvaltı edip yola koyulduk. O güne kadar hafif hafif esen rüzgar vardı fakat  gideceğimiz gün daha sabahtan inanılmaz sıcak bastırdı. Öğlene kalmadan da aparttan ayrıldık. Aslında 1 gün daha planımız vardı. Çünkü Marmaris'te bulunan Kleopatra plajını da çok merak ediyordum. Fakat buraya ulaşım Sedir adasından teknelerle yapıldığı için Ela ile de buna cesaret edemediğimiz için iptal ettik. Aklım da da kaldı resmen ama başka sefere artık :) Roma dönemine ait çok güzel kalıntılar varmış Marmaris'e yolunuz düşerse bizim yerimize de gidip gezin :)

Neyse biz yola çıktık İzmir'in önünden geçerken şeytan dürttü gerçek bir kumru yiyelim dedim ve yolculuğun uzama riskini de alarak Alsancak kordon daki meşhur kumrucu şevki yi bulduk iyi kide bulmuşuz valla tadına doyamadığımız bir kumru yedik. Kordonu da şöylee bir gezdikten sonra artık bize ev yolu göründü.

Alsancak kordon
alsancak kordon
İzmir - Alsancak Kordon

Plansız tek bir yere bağlı kalmadan çok güzel bir tatil geçirmiş olduk. Çocuklar olmasa tekne turu da güzel olurdu. Ama bize bu şekilde bile yetti.

Ve son olarak emeklilik nasip olur da inşallah böyle güzel sahil kenarların da torunlarla keyif yapmak nasip olur diyorum ;)

sevgiler,

1. çookk güzel anlatmışsınız ve anlaşılan çokta güzel geçmiş tatil :)

2. Plansız güzel oluyormuş bunu bu sene bizde anladık . Bundan böyle plansız programsız tatil yapacağız . En güzeli bu . :)
    Ohh çocuklara rağmen mis gibi bir tatil olmuş . Marmaris'i merak eden bir birey olarak seneye ki rotamız Marmaris inşallah . Bilgiler için çok teşekkürler . Gidecek olursak şayet çok işimize yarayacak ;)
    Emeklilik ve torun kısmına gelince 'İnşallah' diyorum.

1. valla gidin cok cok begendim ben marmarisi :) sen yine oturdugun şehir açısından gayet şanslısın :)

3. ohh süper olmuş gülşahcım..biz benzerini ben hamileyken yapmıştık büttüüüün egeyi gezmiştik :)
    tekne turunu bu tatilimde hem çocuklu hem çocuksuz deneyimledim..aslında arin ile pek zor olmadı ben daha kötü senaryolara hazırlamıştım kendimi amaa dost tavsiyesi olarak çocukları bırak da çık tekneye atla denize rahat rahat diyebilirim! :)

1. ahh ahh bırakılmıyor o çocuklar işte olmuyor ana yüreği parçalanıyor :) büyüsünler artık öyle diye avutuyorum kendimi :)

4. cok güzel anlatmisin coguna gittim aa gitmediklerime de cok gitmek istedim insallah firsat olunca giderim.

1. inşallah gitmediğin tüm yerlere gidersin gürülmeye değer kimbilir daha ne güzel yerler vardır

5. Çok güzeeeel, en sevdiğim de böyle durak durak gezebilmek. Bazı anne babalar çocukla çekiniyor ama çocukla Afrika'ya bile gitmiş zat-ı muhteremler olarak, kesinlikle çekinmeyin gidin gezin diyorum. Harika gözüküyor fotolar!

1. valla bizde çok çekindik ama gerek yokmuş :) umduğumuzdan iyidi en azından :) teşekkür ederim bu sene bu sekilde ilkti bakalım artık gözümüz karardı bikere :)

6. Bence bir cok yer gezerek harika bir tatil gecirmissiniz :) Tek bir yere bagli kalmaktansa bu sekilde degerlendirmek tatili cok daha eglenceli hale getiriyor. Ayrica Adrasan koyunu cok begendim hic bilmedigim bir yerdi. Not alindi :) Guzel fotograflar ve paylasim icin tesekkurler Gulsah.

1. adrasan ı bende bu sne duymuştum gerçekten görülmeye deger bi yermiş :) teşekkür ederim canım

7. Gülşah dolu dolu geçmiş sizin tatil, Ela da Yağız da pek mutlu görünüyorlar, tatil sevmeyen insan olur mu ruhları eğlenmiş belli ki^^ Torunlar kucakta kıyıda emeklilik hayali bende de var, hadi inşallah.

8. gerçek tatil buna derim tek bir yere değil geze geze:)) süper olmuş tekrarları da nasip olsun.
    Torunlar bizim işimiz durun bakalım o vakitlerden önce defalarca gezip tozma faslın da kalın siz :)))) sevgiler canım

1. amin inşallah :) okadar yorgun bir gençliğiz ki biz hemen torun emeklilik hayali kuruyoruz ablacım sen bizlere taş çıkartırsın ;)

9. Tatil Ah Tatil! Hayat Hep Tatil Tadında Olsa :)

1. hep tatil olsa da oda sıkar ya ama yaz ayı tatil olarak geçse o yeterli kışın çalışmaya razıyım :)

10. Adrasan çok merak ettiğim bir yer. Mutlaka gitmeliyim hatta...

1. inşallah görmek nasip olur çok güzel gerçekten

11. Kısa zamanda çok yer görmüş oldunuz böylelikle.. Tatilin tadı da böyle çıkar zaten..

1. boyle tatil olmaz derdim ama süper oldu valla :)

12. Ay ne kadar güzel yerler bayıldım :) ♥

13. Ne güzel eglenmissiniz sizin adınıza çok sevindim canım . 😊 darısı inşallah diğer tatillerin başına olur .

14. Yazınızı okurken "ben böyle bir tatil yapabilir miyim?" diye sordum kendime. Anında cevap geldi bu bünyeden "asla!" Normal olanı sizin yaptığınız tatil elbette. Gezmek, görmek incelemek sonra yorumlamak. Ama benim gibi gezmeyi sevmeyen birinin yapacağı tatil şöyle olur. Tam pansiyon bir otel plajı olacak asansörden inip denize giricem çıkıcam sonra yatıp uyuycam:))
    Keyif almanıza sevindim. Benim eşimin de hep tatil hayalleri böyleydi ama talihsizliği benimle evli olması oldu:)
    Sevgiler

1. tamda eşimin hayalindeki tatil araba kullanmaktan bıktım diye şikayet edip durdu :))) oda oyle kapansın otele yatsın yuvarlansın ama 2 çocukla otelde de yatamayacagı için mecbur ikna oldu bu sene gezerek tatil yapmaya :))) sevgilerr

15. İmreniyorum. Hala deniz görmedim. Daha güzel gezileriniz olsun inşallah

16. Dolu dolu tatil olmuş. Hele İzmir ve Antalya'yı görünce içim cız etti :)
    Sevgiler

1. gerçekten öyle oldu şahane yerler görmüş olduk :)

17. çok güzel yerler gezmişsiniz ama benim aklım marmariste kaldı tabi turunç koyuna çok eskiden gitmiştik yol bile yoktu şimdi çok modern bir yer olmuş her yer gibi :-(

1. marmaris in koyları bayağı elden geçirilmiş oyle duyduk turunç ta çok güzel durumdaydı turist akınına uğramış iyice :)

18. Ne güzel bir tatil olmuş. Bize de görsel şölen oldu. :) Sevgiler.

19. Sizden ilham aliyoruz vallahi ne guzel gezmissiniz masallah size

20. Harika bir tatil olmuş. Zaten ihtiyacın da vardı, en iyi şekilde değerlendirmişsiniz zamanınızı :)

1. off sorma gercekten cok gerekli bir tatildi benim için çokda iyi geldi :)

21. Çok güzel resimler,çoğuna gittim.Bende tek bir yerde değilde daha çok konaklayarak gezmeyi seviyorum.Sevgiler.

1. çocuklara rağmen gayet keyifliydi gercekten :) sevgiler

22. bu sene tatilde gecikenlerdenim ben de..imrenerek okudum.. daha güzel tatilleriniz olsun :)

23. harika bir tatilmiş
    iyi eğlenceler

24. Ne Kadar berrak ve güzel bir su bayıldım. Ne güzel bir tatil yapmışsınız. Ben de otele tıkılıp kalmak yerine, bol bol gezen, 5 yıldızlı otele verilecek büyük meblağlar yerine, arabaya benzin koyarak daha uzun mesafelere gitmeyi sevenlerdenim. En güzel tatiller sizin olsun ;)

1. valla eşim bu tarz tatili sevmez ama o bile memnun ayrıldı :) en güzel tatiller hepimizin olsunnn ;)