19 Şub 2015

Ela 23 Aylık

23 aylik-bebek-gelisimi

 Ela bugün 23 aylık oldu. Ve ben bugün daha bir çocuklarım büyümesin diye fazladan dua eder oldum. İnsanlardan onları nasıl korurum kaygılarım her uyandığım sabah daha da artıyor.

 Çok derinlere dalmadan 23 aylık bebek gelişimi hakkında bilgi vereyim.

 Bu ay 2 yaş krizlerimizin sinyalleri hızlı hızlı çalmaya başladı. İstediği olmayınca küçük hanım kendini yere atıp kafasını özellikle vuruyor. İnatla uzun uzun ağlasa da hiç müdahale etmiyorum.

 Gece uykularımız ilk yatış saati olarak düzenli fakat gece de bir çok kere kalkıp yanımıza yatmak istemesine hala çözüm bulamadık. Bu yüzden sabahları işe üzerimizden tır geçmiş gibi gidiyoruz.

 Yatarken masal anlatmamı istiyor. Özellikle kırmızı başlıklı kız favorimiz gecede 5 kere anlattığım zamanlar oluyor. Masalları unuttuğumu farkettim acilen masal kitabı almalıyım :) Tabii bu arada hala babasının uyutmasını istiyor. Fakat sabah olunca da anneee diye tutturuyor ve tuvalete bile birlikte gidiyoruz.

 Telefon, tablet sevdasından bir nebze de olsa uzaklaştırdık. Artık evden anneanneye giderken tabletten şarkı dinleyerek değil şarkı söyleyerek gidiyor(lar). Tabii bu babaya arada bir belgeletmek gerekiyor çünkü ben yanların da olmuyorum :) Akşamları da eşimde bende elimize telefon, tablet almamaya çalışıyoruz.

 Bu ay doğduğundan beri ilk defa kabız oldu nerdeyse 3 hafta etrafta "kaka yapıyorum, çıkmıyorrrr" nidalarıyla dolaştı. Burdan anladık ki artık bezi bırakma sinyalleri ileri dereceye ulaştı. Havalar biraz ısınsın ilk bez bırakma denemelerine başlayacağız. Fakat kabızlık işini hala tam çözemedik bol su içmesine rağmen hala kabız durumda. Önerisi olan varsa seve seve dinlerim.

  Ela yı bu ay oyuncak mutfak eşyalarıyla tanıştırdım. Ve ilk defa uzun bir süre bir oyuncağın başında durduğunu gördüm. Bize kahveler yaptı, çorbalar pişirdi, bebeklerini yedirdi içirdi.

 Puzzle sevgisi artınca 12 parçalık puzzle da yaptığını görünce puzzle kitaplarından satın aldım. Her sayfasın da puzzle olan bu kitaplara ilgisi çok iyidi. Legoları bırakıp tüm dikkatini bu puzzle lara verdi diyebilirim.

 Dil gelişimine gelirsek; maşallah dil pabuç oldu :) 1 ayda bu kadar hızlı ilerleyip cümle kurmasına, şarkı sözlerini ezberlemesine şaşırıp kalıyoruz. Oturup karşılıklı sohbet edebilecek durumdayız desem yalan olmaz.

 Kalem kağıt sevdası bu ay çok geriledi artık daha çok oyun kurcabileceği oyunlara yöneliyor ve fakat hala yanlız oynamıyor illa birimiz eşlik edecek.

 Çizgi film izleyeceğim diye tutturmaları başladı çok kısa bir süre açıp dikkatini başka yöne çekmeye çalışıyoruz. Tv den ne kadar uzak durursa o kadar iyi olacağını düşünüyorum.

 Artık her yemekten sonra abisiyle birlikte ellerini yıkıyorlar.
 Diş fırçalama çabaları hızla ilerliyor.
 Dışarıdan geldiğinde montunu, şapkasını kendisi çıkarıp yerine koyabiliyor.
 Üzerini kendi başına çıkarabiliyor fakat giyinirken destek alarak giyinmeye çalışıyor.
 Çorbaları da yiyebileceği gibi kaşık tutması daha bir düzeldi.

 Kısaca internetten derlenen 23 aylık bebek gelişim özellikleri şöyle;

- Küçük toplara çok rahat vurabilir.
- Kelimeleri birleştirerek kısa cümleler kurar.
- Kelimelerde ekler kullanabilir.
- Vücudun bölümlerini tanır ve gösterebilir.
- Resimlerde gördüklerini söyleyebilir.
- Söylenenleri anlar ve uygular.
- Giysisinin bir parçasını giyebilir.
- Söylenen şarkılara eşlik eder.
- İzlediği dansları yapmaya çalışır.
- Tuvaleti geldiğinde haber verir.
- Mutfakta kullanılan eşyalara ilgi duyar.
- Diğer çocuklarla oyunlar oynar.
- Kapıları açıp kapatabilir.
- Yardımla dişlerini fırçalayabilir.
- Oyuncak bebeğini besler ve giydirir.
- Değişik yiyeceklere ilgi gösterir.
- Şekilleri tanır ve yerlerine yerleştirebilir.

26 yorum:

  1. Allah onları tüm kötülüklerden korusun. Nice mutlu yılları olsun.

    YanıtlaSil
  2. Oy maşallah :) Samet doğduktan sonra bende hep ; hiç büyüme hep böyle bebek kal derdim hala diyorum ama olmuyor işte :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet olmuyor malesef abimiz bile 9 yasında oldu artık zamanı durdurmak mumkun değil :)

      Sil
  3. Maşallah bu ne tatlılıktır:)) blogunuzu çok beğendim hemen takibe aldım. Ben de beklerim sevgiler:)
    theruj.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Maşallah Ela'ya. Biz de oğluşumla o günleri görelim inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm zaman hhızlı geciyor goreceksin mutlaka senin oğlunla Ela nın arası azdı sanırım yanlıs hatırlamıyorsam :)

      Sil
  5. Ayyyy.. ben ilk kızımın parmaklarını ne zaman cımbız gibi kullanabilecek acaba diye resmen gözetleyip derdine düşmüştüm.. Belki de çok takip etmemek mi lazım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk cocukta detaylı takip yapılıyor ama 2.cilerde artık okadar gozunun icine bakmıyorsun :)

      Sil
  6. Maaşallah canım.Benim oğluşum da gece yanımıza gelmek istiyor:(
    Puzzel ben de alayım yapabilir artık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım gece gelmelerine bi cozum bulmak sart :) puzzle inanılmaz sevdi alıp bir dene sende mutlaka

      Sil
  7. Allahım nazarlardan korusun benim oğlanda 2 ya sendromu başladı hayır demem ragmen gözümün içine baka baka yapıyor kızıncada bir ağlama sorma gitsin uyku sorunumuz var bzim saat 01:35 uyumayacağım diye ayak diriyor ama ,sallayınca anında uyuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. donemleri aynı işte problemlerde aynı cok fazla taviz vermemek lazım sallama işini hic alıstırmadık tek avantajımız o diyebilirim :)

      Sil
  8. Maşallah çok şeker :)
    Bu arada bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım ;) Bana da beklerim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Kırkbirkere maşalllah yapma bebek gibi tüü tüü tüüü,
    2 yaş sendromu diyorlarda kızım 4.5 yaşında ne geçmez sendrommuş hala devam ediyor :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederimmm :) valla oğlumda 9 yasında ama bu seferde erken ergenlik sendromunda bunun sonu yok yani :)))

      Sil
  10. gülşahcım arin kabız olduğunda armut suyu içiriyorum ya da rendeleyip posasıyla yediriyorum..iyi geliyor..denemediysen dene bakalım bi..

    bi de arin'de sabaha karşı ağlayarak uyanıyor ve yanımızda yatmazsa kesinlikle uyumuyor..napabiliriz ki bu konuda? alıştı da iyice....

    ve ela'cım! yerim seni güzeller güzeli! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemedim valla mutlaka deneyeceğim bu haftasonu sağol canım umarım iyi gelir.valla bizdede aynı biz yanımıza geldikce yerine geri goturuyoruz sabaha kadar boyle git gel yapıyoruz mecbur alışacak çünkü bu şekilde hicbirimiz sağlıklı uyanamıyoruz :)

      Sil
  11. benim kızımda 23 aylık çok hareketli aynı gece tutturmaları bizdede var uyku düzenini bir türlü otutturamadık çok yorucu ama dünyanın en güzel şeyleri...allah bağışlasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herseye ragmen hayat enerjimiz onlar canları sağolsun napalım her dönemleri ayrı bir sendrom olmuş durumda :)

      Sil
  12. Ayol bu insan değil peri kızı gibi bir şey, elf hatta:)))maşallah maşallah
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım biz kısaca cadı diyoruz :)))))

      Sil
  13. Yazdıklarını okurken hemen kızımı düşündüm, o da böyle o da bunu yapabiliyor, o da bunu çok seviyor...
    Ay ay gelişimlerini ve aya göre paralel ilerleyişlerini görmek ne mutluluk verici değil mi :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle cok kıyaslama yapmamak gerekiyor ama insan elinde olmadan yapıyor her ay okuyorum bende nasıl olmalı diye :) sevgiler..

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe