23 Şub 2015

Kantaron Yağının Faydaları


kantaron-yağinın-faydalari
görsel alıntıdır
 Çocuklar sayesinde çeşit çeşit bitkilerin faydalarını öğrenmeye devam ediyorum. İnsan başına gelmeyince her şeyden bir haber oluyormuş. Tabii bunlar sizde" mutlaka deneyin" dediğim değil sadece benim tecrübe edip faydasını gördüğüm bilgiler.

 Karadut şurubu deneyiminden sonra yine Ela sayesinde keşfettiğimiz kantaron yağının faydalarına inanamadım. İlaçlara gerek duymadan doğada ne kadar çok faydalı bitkiler varmış demeden geçemiyor insan.

 Ela nın kabız olduğunu yazmıştım. Poposunda kanama ve yara oldu. Antalya daki dostum herbişeyim bana bu yağın iyi geldiğini söylediğinde hemen bir arkadaşımdan az bir şey alıp akşamına Ela nın poposuna sprey yardımıyla sıktım. Ve gerçekten yara kalmadı hatta deriyi yumuşattığı için daha kolay kakasını yapabildi. Pişiği de vardı oda bir gecede geçmiş oldu. Evde çok kolay bir şekilde yapılışı olduğunu da öğrendim. "Zeytinyağı içerisine kantaron çiçeklerinden koyup güneşte 1,5 -2 ay bekletip rengi kırmızı olduğun da içerisinden çiçekleri alıp karanlık bir yerde saklanabiliyormuş."

 Kabızlığımız hala devam ediyor fakat tamamen acıyacak korkusuyla Ela nın kakasını tuttuğunu fark ettik. Şimdilik buna bir çözüm arayışındayız.

Kantaron yağının faydaları nelerdir?
Kantaron yağı her türlü yaralarda kullanılmaktadır. Açık yaralar, taze yaralanmalar, kesikler, ezikler, çarpmalar sonucunda oluşan morluklar vb durumlarda iyileşme sağlamaktadır.
Kantaron yağı;
* Antiseptik özelliği ile yarada mikrop oluşmasını önler
* İltihap önleyici özelliği ile yarada herhangi bir iltihap oluşmasını engeller
* Damar büzücü etkisi ile kanamayı kısa sürede durdurur
* Hücre yenileyici özelliği ile yaranın çabuk kapanmasını sağlar
* Aynı zamanda sürüldüğü sürece yaranın sebep olduğu ağrı ve sızıları giderir.
* Yanıklarda ve haşlanmalarda da kantaron yağı kullanılabilir. Yanıkları kısa sürede iyileştirdiği gibi, yanık anındaki acıyı dindirir. Yanığın mikrop kapmasını ve iltihap oluşumunu engeller.
* Güneş yanıkları için kantaron yağından yararlanabilirsiniz. Yanık bölgelerinize sürdüğünüzde acınızın azaldığını hemen hissedebilirsiniz. Yanıklarınız kısa sürede iyileşecektir.
* Trafik kazaları sonucunda meydana gelen iç yaralanma ve iç kanamalarda hem sürülerek, hem de dahilen içilerek kullanılır. Damar büzücü özelliği nedeniyle iç kanamaların durmasına yardımcıdır.
* Hematomlarda (derideki mavi-mor lekeler), beze şişkinliklerinde ilgili bölgeye sürülerek masaj yapılır.
* Pürüzsüz bir cilde sahip olmak için, cilt bakım yağı olarak faydalanabilirsiniz.
* Kantaron yağı bebeklerin pişiklerinde de çok etkilidir.
* Yine bebeklerin karın ağrılarında kantaron yağı kullanıldığında ağlamaları sona erer. Ağlayan bebeğin karnına kantaron yağıyla, sağ avuç içi kullanılarak hafif hareketlerle masaj yapılır.
* Sırt ağrıları, lumbago, siyatik ve romatizmada masaj yağı olarak kullanılmaktadır.
* Yalnız bu rahatsızlıklarda 1/10 oranında ardıç ya da kekik yağı (veya her ikisi de) eklenerek kullanılır. Ağrılı bölgeye bu yağ ile masaj yapılır. Kısa süre içinde ağrılarınızın hafiflediğini göreceksiniz. Değişik bitki kürlerinin yanı sıra, bu masajla hastalığınızı tamamen tedavi etme şansına sahipsiniz.
* Dahilen kullanımda kan şekerinin düşürülmesine yardımcı olur.
* Dahilen kkullanımda iç ve dış varislerin tedavisinde etkilidir. Bunu damar büzücü özelliğiyle yapar.
* Mide ağrılarında ve mide ülserinin tedavisinde de dahilen kullanılır.
* Yaz-kış ayaklarını ısıtamayanlar da kantaron yağından yararlanabilir
* Uyarı: dahilen kullanımlarda günde bir tatlı kaşığından fazla içilmesi uygun değildir
* Kantaron yağı 2-3 sene boyunca tazeliğini ve etki gücünü muhafaza eder.

Sevgiler,

49 yorum:

  1. merhaba ! kantaron bizim ailenin genel şifacı bitkisidir.ben hamileyken babaannem hemen küçük bir kavanozda hazırladı bana . karnıma süreyim diye her banyodan sonra tüm vücuduma kantaron yağı sürmüştüm . çatlamayayım diye . lierac filan da kullandım ama . ve gerçekten de hiç çatlamadım. sonra oğluma da hazırladı pişik için . yalnız inatçı pişiklerde etkili olmadı . benim şuan en etkili pişik kremim lansinoh meme ucu kremi :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet onuda duydum catlaklara cok iyi geliyormus geç keşfetmisim gercekten ama haziran ayında bu bu cicekten bulup bende evimde yapacağım ;) lansinoh pişigedemi iyi geliyor bunuda yeni duydum deneyim bi evde kalan 1 tüp vardı :) sevgiler..

      Sil
  2. merhaba ben de kantaron yağının bir mucize olduğuna inananlardanım bende . dişimin ağrısını hiç bir ilaç dindirmiyordu sonra ''Kantaron yağı '' çıktı karşıma bir yerden duymuştum ve gerçekten o nasıl bir şeydir ki sızı falan kalmadı benim dişte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla her derde deva gibiymiş bitkilerden gelen şifa böyle birsey sanırım ilaçlarla bosuna vakit harcıyoruz :)

      Sil
    2. kesinlikle katılıyorum saten o gün bugündür ilaç almam :)

      Sil
    3. Ya kizimi bir sürü doktora götürdüm bacağı ağrıyor bir türlü gecmedi 1e yaşında rontgeenden bişey cikmadi

      Sil
    4. Büyüme ağrısıdır kaç yaşında bendede olurdu aspirin verin

      Sil
  3. Hiç bilmiyordum çok faydalı bir yazı olmuş. Benim oğlumda 7 yaşına girdi hala kabızlık problemi geçmedi. Çok üzülüyorum, kanıyor sık sık, ben de oğluma deniycem. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlumda da vardı çok doktor gezdik ve sonunda tuvalet begenmeyip tuttugunu öğrendik.Ev dısında hiçbir yerde yapamıyordu ve tutuyordu tabi sonrada kabız oluyordu çok şükür ilkokula başlamasıyla çözüldü.

      Sil
  4. ne güzel faydalar öğrenmiş oldum, çok teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bir haftadır sırtım ağrıyordu,hiç aklıma gelmedi,hemen alıp deneyeyim,paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemekte fayda var annemde beline deneyeceti bu hafta ;)

      Sil
  6. Gerçekten çok faydalı mucize kendim evde yaparım, paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Faydali bir bilgi edinmis oldum, paylasimin icin tesekkurler :)
    Bu arada "Once ben" kismindaki yazin cok hosuma gitti, kesinlikle katiliyorum. Bir kadin ne kadar cok mutluysa ve de kendi ile ne kadar barisiksa o ev cennet cennet... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tesekkur ederim beğenmene sevindim yıllardı hep bu mantıktaydım çoluk çocuk oluncada en doğrusunun bu olduguna iyice inandım her kadın önce ben demeli ;)

      Sil
  8. annemin elinden düşmeyen yağ:)))) gerçekten faydasını gördüğüm bir yağ.Teşekkürler bu paylaşım için..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiler daha iyi biliyor gercekten bu işleri :) ben tesekkur ederim sevgiler...

      Sil
  9. Biz de yapıyoruz evde:) Gerçekten çok faydasını görüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapılısını kaydettim bende deneyeceğim bu sene kısmetse ;)

      Sil
  10. Kantaron yağını bende ayaklarımda çıkan yaralar için kullanmıştım bir ara ve faydasını görmüştüm…
    Aslında şifa doğada bunu biliyoruz ama bazen ihmal ediyoruz işte malesef ki…
    Paylaşımınız için teşekkürler .
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaralara çok iyi geldiği kesin anlaşılan ;) ben tesekkur ederimmm

      Sil
  11. Anne olunca araştırmacı oluyorsun bilmediğin şeyleri öğrenmek vb bizim evinde direğidir devrilen çaydanlıkla yanık olunca kuzenim yazmıştı çok memnun kaldım izde bırakmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen oyle herseyi arastırma zorunlulugun oluyor resmen bu da iyi bisey aslında ;)

      Sil
  12. Keşke herkes sizin gibi araştırmacı olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelerin çoğu araştırıyordur kesin demek istiyorum :))

      Sil
  13. Kantaron gerçekten çok faydalı bir bitki çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. çok duyduğum ama hiç kullanmadığım bir yağ. tecrübe edinen birinden duyunca daha bir güven geldi. alıp bulundurmalı. faydalarını da yazman çok iyi olmuş, derli toplu bilgi olmuş bize de. sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk defa tecrube etmiş oldum test ettim onayladım canım :)

      Sil
  15. Merhaba. Ne hoş blogunuz var .;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim bloguma hosgeldiniz ;) sevgiler..

      Sil
  16. Kantaron çiçekleri ve zeytinyağ karışımı ile yapılan bu ilaç gerçekten her derde deva bir ilaç , bizim buralarda yaylalarda oluyor bu kantron çiçeği , Amanos Dağlarında yazın insanlar her yerden kantron çiçeği toplamaya geliyor bizim yaylaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gokhan Bey haziran ayımıdır bu ciceklerin açma mevsimi siz daha iyi bilirsiniz

      Sil
    2. Evet Haziran ayının sonlarında başlıyor.

      Sil
    3. çok tesekkur ederim iyi oldu bunu öğrendiğim sevgiler..

      Sil
    4. merhabalar yukarıda yazılanların hepsine şifa gerçekten, ağır metallerden uzak dağlardan toplanmış kantaron bitkilerini cam kavanozda sadece çiçekleri kullanılarak, 2 hafta güneşde 5 ay karanlıkta bekleterek hazırlanmış ihtiyacımdan fazla kantaron yağını isteyene gönderebilirim Remzi ULUS 0506 399 8737

      Sil
  17. Kantoron yağını bende kullanıyorum. Yazın kuru cildime iyi geliyor. Kışın gerçekten ağrılar için süper diyorum . Üstelik yan etkisi yok. Korkmadan kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. mucizevi olduğunu düşündüğüm bir yağ. harika bir yazı olmuş. anneannemin yanına ne zmaan gitsek kendi elleriyle yaptığı kantaron yağlarından birer kavanoz dağıtır bize.. sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,
    Mayıs ve haziran aylarında Toroslardan toplanan taze kantaron çiçekleri ile yine aynı yörede yapılan saf zeytin yağının güneşte ve gölgede mayalaşması ile yapılan kırmızı ve sarı kantaron yağının mucizevi etkisini görmenizi tavsiye ederim son 9 senedir hoby olarak yaptığım kantaron yağını 2 senedirde almak isteyen olursa satışını yapıyorum temin etmek isteyen bana ulaşabilir 05326662205

    YanıtlaSil
  20. Cocuklar da oksuruk icin nasil kullanilir

    YanıtlaSil
  21. Bebekler için yan etkisi var mi acaba

    YanıtlaSil
  22. Gülşah hanım merhaba acaba göğüs ucu ağrıları için de kullanabilirmiyim emzirme sonucu çok fena bir ağrı var bir aydır yaşıyorum bundan dolayı dayanamayıp üzülerek mamaya bile başladım. Nolur yardımcı olun. Kullanırsam emerken bebeğe zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  23. Bende kulaniyorum oglum 3 yasinda birturlu oksurugu gecmiyordu ama kantoron yağini bir tatli kasigi verdim hemne oksurugu gecti tesekkurler

    YanıtlaSil
  24. Nekadar doğru bilmiyorum ama geniz akintisina da iyi geldiği söyleniyor ama ben 2 yaşındaki oğluma icirmeyé çekiniyorum yan etkisi olur diye bilgisi olan varmı cocuklara kaç yaşından sonra veriliyor

    YanıtlaSil
  25. Altına kaçıran çocuklar icin iciriliyormu acaba 12 yaş oğlum altına kaciriyo

    YanıtlaSil
  26. merhaba yazınız çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe