25 Şub 2015

İştahsız Çocukmu? Uykusuz Çocukmu?

uykusuz-çocuklar

 Birkaç gündür kendime bunu soruyorum. Nedeni belli hala gece uykularımız çok az. Her yolu denedim ama bir türlü Ela nın gerektiği kadar bile uyumasını sağlayamadım.

 Uykusuzluk başıma vurmuş olsa gerek ki acaba uykuyu sevseydi de iştahsız diye dert yansaydım daha mı iyi olurdu diye sorgulamaya geçtim.

 Oğlum uykuyu çok sever ama iştah sıfır kız ise tam tersi. İki örnekte elimde mevcutken, ikisinden de dert yanıyorken tercih yapmam mümkün değil elbet.

  Amaa şöyle geneline bakınca evet Yağız iştahsız ama deliksiz uyumayı seven bir çocuk ve bağışıklığı çok iyi kolay kolay hasta da olmaz. Diğer taraftan Ela çok güzel yemeğini yer ayırmaz evet oda kolay kolay hasta olmaz (maşallah diyeyim)

 Valla bu durumda ben iştahsız çocuğu seçiyorum. Gece 9 dan sonra nabız atışlarım artıyor benim kalp krizi geçirecek gibi oluyorum. Korku filmi sahnelerini yaşıyoruz evde. Komşuların yüzüne bakamıyorum çocuğumu dövdüğüm için saatlerce çığlık atıyor sanacaklar ya da soracaklar diye :)

  Şaka değil valla gece 2 de yanımıza gelip sabaha kadar aramızda rahatsız olup uyuyamayan evlat rahat etsin diye odasına götürdüğümüz de delirmiş gibi ağlıyor 2 gecedir artık yanımıza almamak için mücadele ediyoruz. Ve sonuç olarak 2 saat ben yatağının başında sandalye tepesinde oturuyorum 2 saat babası oturuyor. Uyudu sanıp parmak ucunda odadan çıkarken her şey en başa dönüyor. Ağlamasını istemediğim içinde bırakıp gitmiyorum azimle sabah erken işe gidecek olmama rağmen tepesinde uykuya dalmasını bekliyorum.

  Sabah olunca da biz karı koca üzerimizden tır geçmiş gibi kalkarken küçük hanım bütün gece deliksiz uyumuş gibi daha saat 7 olmadan kalkıyor ve "bak ben yatağımda uyudum" diyor. Ağlanacak halimize gülüyoruz. O yüzden sadece birkaç saat değil sabaha kadar yatağında uyumaya alışması şart.

  Tüm bu sebeplerden dolayı iştahsız çocukmu? uykusuz çocukmu? diye sorulsaydı ben kesinlikle iştahsızı seçerdim çünkü azimli anneler oyunla da olsa çocuğun ağzına bir iki lokma sokabiliyor ama uykusuz çocuğa oyunla ya da kandırarak uyutmak mümkün olmuyor.

  Ahh ahh vakti zamanında uyuyan oğlum varken dert yanan uykusuz annelere bilmiş bilmiş "sorun çocuk da değil sizde iyi bir uyku eğitimi vermelisiniz" derken uykudan nefret eden bir kızçem olacağını hiççç düşünememişim. Çok vicdan azabı çekiyorum çok :)

 Öğleden sonra anca ayılmış anneden Sevgiler,

24 yorum:

  1. Merhaba, uykusuz ve iştahsızlıkları dönem dönem olup geçebilir diye okumuştum. Ben şahsen şanslıyım kızım doğduğundan beri ne uyku ne de iştah sorunu yaşadık. Umarım yakın zamanda düzelir. Ama ben seçecek olsaydım her halde iştahsız olmasını seçerdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı annelerden biri olmussun kıymetini bil valla :) düzelecek insallah diyorum baska turlu teselli olmam cok zor :)

      Sil
  2. güzel bir soru. ama bizde her ikisi de var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bakma seçmene gerek yok :))) şaka bir yana çok daha zor işin kolay hasta olmuyorsa yine teselli olabilirsin :)

      Sil
  3. Benim ikiz kızlarım bebeklik dönemlerinde, birisi yemez, birisi uyumazdı.. Bence ikisi de çok zordu ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikiz daha zor birden gözümün önüne 2 tane ela geldi :))

      Sil
  4. İlk oğlumda uyku problemi ve iştahsızlık hiç yaşamadım.Ama ikinci oğlumda hem uykusuzluk hemde iştahsızlık problemi ile karşı karşıyayım.1 aydır biraz daha düzene girdi sayılır.Anne sütünü bıraktırdım.İştahsız çocukta olsa oyunla mutlaka yediriyorum.Uyku düzeni beni de zorluyor.
    Çocuklarınız çok tatlı ,maşaallah.
    Tüm anne babalara sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten ne varsa 2.cilerde cıkıyor :)) uyku duzeni kayınca kafada toparlanmıyor insan ne yapacagını şaşırıyor allah ım madem uyuyamadım bari cocuktaki enerjiden bana da ver diye dua ediyroum cogu zaman :) cokkkk tesekkur ediyorum aminn

      Sil
  5. Bu senaryo bana hiç yabancı gelmedi kolay gelsin derim bende de iki tane var Allah bağışlarsa yeme ve uyku iki sorunu da yaşadım çok zor oluyor ama insan evlatları için her şeye katlanıyor :) Sağlıklı olsunlar da komşular ne derse desinler :)) Selamlar sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet katlanıyoruz yeterki sağlıklı olsunlar en buyuk duamız büyüdüklerinde bugünleri gülerek hatırlayacagımıza eminim kucak dolusu sevgiler gonderiyorum ;)

      Sil
  6. ayyy gerçekten çok zormuş. Benim çocuğum yok ama gözüm de korkmadı değil şimdi :) Allah yardımcınız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amann gözün korkmasın konu evlat olunca anneler her türlü şeye katlanıyor sırf bu sorunlar yuzunden o kokudan o sevgiden mahrum olmamak lazım allah isteyen her kadına bu duyguyu yasatsınnn ;) sevgiler..

      Sil
  7. Zor bir süreç kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  8. Kolay gelsin inşallah çabuk atlatırsınız bu durumu..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bu günler hemen geçiyor inanın. Biraz sabır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki bu gunleri bile ozleyecegiz :) zaman cok hızlı

      Sil
  10. bizdede uykusuzluk problemi var aynı yazdıklarınızı yaşıyorum kendimi görmüş gibi oldum yatağına koyunca bağırarak ağlamak uyudu sanıp sessizce giderken arkamdan gelen ayak sesleri..umarım en kısa zamanda uykuları düzene girer çünkü çokk zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn insallah diye cok buyuk umutlarla bekliyoruz :)

      Sil
  11. İkiside zor bir durumdur inan kızım iştahsız bir çocuktu hastalıklara karşı zayıf düşüyordu ki hala 8,5 yaşında olmasına ragmen öyle uyku dersen 6 ay yatak yüzü görmedik desem yeridir gece 4-5 lere kadar nöbet tutardık şükür ki atlattık.Oğlum hem iştahlı hemde uyku sorunumuz yok şükür çalışırken daha zordur allah yardım etsin size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. illa cocuklardan birtanesi arıza oluyor sanırım :) sabah işe gitmesi olmasa kendimizi toplamamız daha kolayda afyonum patlamadan koşturup servise yetişmek apayrı bir eziyet :) allah sağlık versin tabi herseyden onemlisi o

      Sil
  12. Ela ne kadar sevimli ama bir o kadar da muzur görünüyor. Allah kolaylık versin canım. Zor bir dönem ama büyüdüklerini görmek de bir o kadar güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanılmaz güler yüzlü ve sevgi dolu yani kızacaksın kızamıyorsun tipinde bi cocuk :) aminnn cnm hepimize kolaylık versin :)

      Sil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe