22 Nis 2015

Bıldırcın Yumurtasının Faydaları

bıldırcın yumurtasının faydaları


 Yine faydalarını çocuklar sayesinde keşfettiğim bir besin kaynağı bıldırcın yumurtası :)

 Bıldırcım yumurtası tavuk yumurtasına göre 5 kat fazla fosfor, 8 kat fazla demir, 6 kat fazla B1, 15 kat fazla B2 vitamini, 9 kat fazla protein içeriyormuş. Ve bıldırcın yumurtası bal ve sütle karıştılınca öksürük, soğuk algınlığı, astım ve alerji gibi pekçok hastalığa iyi geliyormuş.

 Bir tanıdığımız kendisi yetiştirdiği için bana da yollamış. Elime geçtiğinden beri nasıl tüketilmeli diye araştırma yapıyorum. Bir dünya yazı okudum. Kimisi asla çiğ yenmemeli diyor, kimisi çiğ de yenebilir diyor.

 En güzeli doktora sormak ;) Ben tavsiye üzerine yumurtayı kaynar suda yıkıyorum ve küçük bir kaba kırıyorum 1 kaşık bal ile de çırpıp çocukların sütlerine karıştırıyorum. 2 sabah araylada veriyorum. 2 yaşın altında ki çocuklara da asla verilmemesi gerektiğini doktordan öğrendim.

 Şöyle de bir detay var ; bıldırcın yumurtası  östrojen bakımından da zenginmiş. Ela da vajina yapışıklığı olduğunu daha önce ( burda ve burada ) yazmıştım. Bu yapışıklığın sebebi çocukların bu yaşlarda östrojen hormonu salgılamamalırıydı. Yani ihtimal olarak bıldırcın yumurtasında ki östrojen hormonu yapışıklığın açılmasına da yardımcı olabilir. Aşırı yüklendiğinde erken ergenliğe sebep olacağı için ben 2 gün arayla vermeyi tercih ettim.

Netten açıklamalar;

 Bıldırcın yumurtası nasıl yenir ,bıldırcın yumurtası nasıl pişirilir,bıldırcın yumurtası nasıl kullanılır işte Dr. Ender Saraç tan faydaları ve kullanımı hakkında bilgiler:

" Bıldırcın yumurtasının tavuk yumurtasıyla kıyaslanınca 5 kat daha fazla fosfor, 8 kat demir, 9 kat protein içerdiğini söyledi. Bıldırcın yumurtası bal ve sütle karıştılınca öksürük, soğuk algınlığı, astım ve alerji gibi pekçok hastalığa iyi geliyor.

Bıldırcın yumurtası sesi açmak için içilebilir. Bu şekilde içildiğinde sabah aç karna ve 1 adet içilmesi gerekir.
Türkiye’de tüketimi son yıllarda oldukça artan bıldırcın yumurtası yükte hafif; ama sağladığı yararlar açısından epey ağır bir besindir. Demir, fosfor ve potasyum açısından da oldukça zengin bir besin kaynağıdır.

Yalnız bıldırcın yumurtası tüketiminde dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var:
Doktorlara göre tarafından bıldırcın yumurtası 2 yaşını geçmemiş bebeklere yedirilmemelidir. Çünkü; bebeğinizin böbrekleri ve sindirim sistemi henüz yetişkin bir insan gibi çalışmadığından, bu besin bebeğinizin böbreklerini yoracaktır.
Yine bebeğiniz için alerjik bir durum oluşturmada tavuk yumurtasından iki kat daha etkili olduğundan, bebeğinizin bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkiler.
Belirli bir beslenme programına sahip olan hastalarda da doktora başvurulmadan tüketilmemelidir.

Bıldırcın yumurtasını çiğ olarak ya da arzuya göre haşlayarak tüketebilirsiniz. Astım hastaları için özel bir tarif ise şudur: Bıldırcın yumurtasını süt ve balla karıştırarak içerseniz faydasını kısa zamanda göreceksinizdir.
kaynak

BILDIRCIN YUMURTASININ FAYDALARI
Tavuk yumurtası ile kıyaslandığında bir hayli yüksek besin değerlerine sahip olan bıldırcın yumurtası toplumumuz tarafından fazla tüketilmeyen bir gıdadır. Tartı hesabı 5 bıldırcın yumurtası 1 tane tavuk yumurtasına bedelken, oysaki faydaları neredeyse onu eşsiz kılmaktadır.

İÇERİK

Tavuk yumurtasına oranla 5 kat daha fazla fosfor, 8 kat demir, 9 kat protein içermektedir. Bunlara ilaveten 6 kat fazla B1, 15 kat fazla B2 vitamini, 9 kat fazla protein ihtiva ediyor.
- Bıldırcın yumurtasını piyasada uygun fiyata rahatlıkla temin edip, tavuk yumurtası ile pişirilen bütün yemekleri yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra yaygın kullanım, bir bıldırcın yumurtası su bardağına kırılır, üzerine bir kaşık bal katılır ve üstü süt ile tamamlanarak da kullanılması şeklindedir.
- Uzmanlar özellikle süt ve balla karıştırıldığında astım, öksürük ve alerjiye şifa olmaktadır. Tabi bir antibiyotiktir.
- Üst solunum yolları enfeksiyonları uzmanlık alanına girmektedir.
- Cinsel gücü artırır. ( afrodizyak )
- İnsana güç ve zindelik verir.
- Çocuklar için vitamin kapsülleri değerindedir. Bedensel ve zihinsel gelişime yardımcı olur.
- Çocukların bağışıklık sistemini güçlendirdiği ve iştahlarını artırdığı belirlenmiştir.
- Protein açlığının giderilmesine birebirdir.
- Ameliyat sonrası iyileşmeyi hızlandırır.

Bıldırcın yumurtasının bulunabiliyorsa, özellikle astım için doğal olanları tercih edilmelidir. Doğal yumurtayı yapan bıldırcın özgürdür. Özgür olduğu için de doğadan astımın ilacı olan ot ve tohumları severek tüketmektedir. Halbuki, üretilen bıldırcınlar, yemle beslenmekte olup hür değildirler.
ÖNEMLİ NOT
Bebeklerde, çocuklarda kullanıldığı gibi kullanılmamalıdır. Yani, bebeğiniz en az 3-4 yaşına gelene kadar vermemelisiniz. Bunun sebepleri şunlardır;
· Bebeğin böbrekleri erişkinler gibi çalışmadığı için böbrekleri yormaktadır.
· Tavuk yumurtasına göre daha yoğun olduğu için, 2 kat daha fazla alerji etkisi yapabilir. Halbuki, bebeğinin bağışıklık sistemi yeteri kadar gelişmemiştir.

kaynak

Not: Kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Sevgiler,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

32 yorum:

  1. Ben de buldukca oglum icin aliyorum ama bizde yiyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende maske yapıyorum yüzüme valla pek iyi geliyor :)

      Sil
  2. Ben de arada haşlayarak veriyorum çocuklara. lerjiye faydasını bilmiyordum. Bir de öyle deneyeyim bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu kadar detayı bende bilmiyordum büyüklere bile faydası cok ;)

      Sil
  3. Paylaşım için teşekkürler tüketmeye çalışıyoruz ama çok sık değil malesef..

    YanıtlaSil
  4. Faydalı olduğunu biliyordum ama bu kadar detaylı bilgim yoktu, sayenizde öğrendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana ;) bende yeni öğrendim gercekten

      Sil
  5. faydalarını biliyordum ama bu kadar detaylı araştırmamıştım. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  6. Paylaşımınız için teşekkürler,faydalı bir post olmuş.

    YanıtlaSil
  7. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Çok faydalı bir yumurta ama ben maalesef çocuklarıma yediremedim. Yadırgadılar yumurtayı. :(

    YanıtlaSil
  9. Bi ara oğlum çok yedi. Çok seviyordu. Unuttuk. Şimdi tekrar hatırlayabiliriz sayende:)))

    YanıtlaSil
  10. İçimde ki çocuk aşkı her yazınızda beni buraya atıyor, henüz 21 yaşında olduğumu da belirtmek isterim ama çocuk bakımına karşı fazlaca ilgim var :) Bunun ileride bana yol, su, elektrik olarak döneceğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Ara ara bildircin yumurtasini tuketiyorum bende de ailemden gelen bir aliskanlik :) Bu gidisle tabi ki bende cocuguma yediricem :)

    YanıtlaSil
  12. Paylaşım için teşekkürler :) Büyük oğlum çok seviyor...

    YanıtlaSil
  13. Kuzucuğumu neredeyse bıldırcın yumurtassıyla büyüttüm diyebilirim:)Ondandır ki çığlıkları muhteşem :D

    YanıtlaSil
  14. Bu kadar bilgim yok idi.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Özellikle bir yaşında yapılan göz muayenesinin, gelecekte oluşabilecek göz hastalıklarını önlemede yardımcı olacağını unutmayın. Diğer yazılarımızı takip etmek için; http://duzeygoz.blogspot.com.tr/2015/12/goz-sagligi-icin-10-kural.html

    YanıtlaSil
  16. Kendi minicik ama faydası kocaman sevimli şey:)
    Tabi yemek biraz garip gelebilir...
    Teşekkürler.
    Ben de beklerim sayfama ziyaretinizi.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Harika paylaşım mersi takipteyim:)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  18. Palasim için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. Bıldırcın yumurtası faydalıdır gerçi ben yemedim ama büyüklerde yer değilmi
    Paylaşım harika

    YanıtlaSil
  20. İşte ben blog açtığımdan beri o kadar çok şey öğrendim ki, 'Öğrenmenin yaşı yoktur'a güzel bir örnek olurum sanırım.Zira değişik konular önüme çıkıyor ve aklıma gelmediği için kaçırdığım bir çok bilgiyi, tüm ayrıntılarıyla araştırılmış ve güzel bir sunum olarak okuyorum.Bıldırcın yumurtası ve bal karışımını bronşit için kullanmayı düşündüm hemen.Emeğine sağlık Gülşah, sağlıklı günler dileklerimle.Sevgiler canım.Ece ablan :)

    YanıtlaSil
  21. Hiç denemedim. Sayende faydalarini ögrenmis oldum.

    YanıtlaSil
  22. Peki cig olarak mi sut ve balla karistiricaz yoksa az pismis siviya yakin haliylemi

    YanıtlaSil
  23. ne güzel bilgiler zamanında bizede çok verdi babamız bende kızıma bir kaç defa verdim normal sütünün içine ama dr. hiç 2 yaşından önce verme vs demediği için şuan şok oldum :/ 2 yaşından sonra bende haftada en az 2 defa vermeyi düşünüyorum insallah. https://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar benimde 18 aylık bir kız çocuğum var sürekli hasta oluyor diye çareyi bıldırcın yumurtasında buldum her sabah süt ve balla karıştırıp veriyoruyaşm 2 aydır ama şuan çok üzüldüm yaş aralığını okuduğum zaman artık 3 yaşınımı beklemem gerekir ...

    YanıtlaSil
  25. günlük taze bıldırcın yumurtası bulunur artkadaşlar kendi üretimimiz.05352556886

    YanıtlaSil
  26. 20 aylık bi oğlum var çok cabuk hastalanıyor bıldırcın yumurtası vermek istiyordum ama yazıyı okuyunca üzüldüm dogrusu 😔

    YanıtlaSil
  27. iki yasina girmesinne cok az kaldı. bir bardak süte sarisini ve bir cay kasigi bal katarak icirdim. cok cürümsüz bebeğim. belki faydası olur.haftada bir uygularim diye düşünüyordum. yaziyi okuyunca üzüldüm açıkcası. bazen faydalı olmasini isterken zararli olmakk düşüncesi üzüyor insani. simdi versemmi vermesemmi muallakta kaldım.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe