29 Nis 2015

Renkleri Öğretmek

çocuklara renkleri öğretmek


 Hazır olmadığı sürece ya da ne bileyim sırf etrafa "bak benim çocuğum renkleri öğrendi" diye artistlik yapmak için çocuklara birşey öğretmeye çabalamak kendinize ve çocuğa eziyet etmekten başka bir işe yaramaz. Zaten çocuğuyla hava atan anne babalara fazlasıyla ayarım :) Maalesef etrafımda böyle tiplerde mevcut :) neyse konumuza dönelim;

 Ela ile etkinlik yapmayı çok seviyorum. Öğrenmeye inanılmaz açık ve dikkatini çeken birşey buldukmu öyle kolay sıkılıp kaçmıyor. Bu sıra renklere sardı durup durup ben pembeyi çok seviyorum diyor. Bende etkinliklerin yönünü renklere çevirdim. Lego ile kule yapmayı çok seviyor. Bende renklere göre ayırdım. Sarılar ayrı, yeşiller ayrı ilk katlarını ben taktım gerisini renklere göre Ela ayırdı.


çocuklara renk kavramını öğretmekBirde oyun hamuru tutkumuz var. Her renkten kafa yaptık. Kırtasiyeden aldığım gözleride takınca çok gerçekçi oldu :)

 Kitap okurken bile hikayeden çok karakterlerin ne renk olduğunu sorar oldu. Gece masal anlatıyorum kurt ne renk diye sorduğunda gülmeye başlıyorum ve gülüyorum diye küçük hanım çok kızıyor :)

 Şimdilik yoğun bir renk öğrenme çabamız var abisi bitti kardeşi başladı her sabah pembe elbise giyicem diye bağrınıyor eee bu bücürler maalesef duyduğunu değil gördüğünü yapıyorlar.

 Dip not: Direk renkleri sorduğunda pembe ve kırmızı haricindekileri karıştırıyor fakat önüne ojeleri koyunca hiç bir rengi birbirine karıştırmıyor hepsinin renklerini tek tek söylüyor. Bu ne yaman çelişki hala çözemedim :)

 Sevgiler,

20 yorum:

  1. Ne güzel farkındalık la çocuk yetiştirmek. Tebrikler

    YanıtlaSil
  2. :) Maşallah küçük hanıma
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  3. ayy geçen sene parkta annesi çocuğa renk sordu o da blue dedi, kadın bi havalara girdi anlatamam size. çocuk da 4-5 yaşlarında.. sanırsın ki 15 aylıkken blue dedi.. ne tuhaf insanlar var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya işte o tipleri anlamıyorum hadi sayıları say bakalım kızım, durun bak benim kızım şarkı ezberledi vs vs ne gerek var aklım almıyor :)

      Sil
    2. vallahi allah önce çocuklarımıza sağlık sonra da bol şans versin, 2x2'yi bilmeden ne makamlara gelenler var :D

      Sil
  4. Buse daha konusamadigi için biz daha o kısımlara gelemedik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman tadını cıkar ne kadar geç okadar iyi :)

      Sil
  5. Maşallah Elaya :)Hayır benim anlamadığım şu kızlar pembeye programlanıp mı doğuyorlar. Pembeyi sevmeyen kız yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkaten oyleler ya pembe gördümü gözü dönüyor çocugun :)

      Sil
  6. Maşallah Ela'ya. İnternette renklerle ilgili bir video var. İngilizce.... Oğlum da ona kafayı taktı bir ara... şarkıdaki renklerle objeleri karşılaştırdı ve öğrendi... Biz hiç farkında değiliz tabi bu sırada... Sonra bir de baktık ki oyuncaklarının rengini ingilizce olarak söylüyor... Şaştık kaldık..:) Hepsi de doğru..:) Özellikle öğretme gayretim olmadan kendi kendine bir şarkı yardımıyla zaten bildiği renklerin bir de ingilizcesini öğrenmiş oldu... Bu çocuklar hızlı büyüyorlar...:) Bazen yetişemediğimi düşünüyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ingilizce sayıları Ela da o şekilde video ile öğrendi algıları cok acık gercekten ne görürlerse kapıyorlar :) ve yetişmek cok cok zor oluyor :)

      Sil
  7. Legolar bence bu yaş grubu için en güzel oyuncaklardan. Hem parmak kavrama becerileri gelişiyor, hem renkleri öğreniyor, yaptıkları ile hayal dünyaları genişliyor....Bir zamanlar bizdede bolca yapılanlar:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet güzeül oynuyorlar bide kendi oynasa daha bir güzel olacakta :)))

      Sil
  8. Çocuğunuzla boyle güzel vakit geçirmeniz.. Hem öğretip hemde eğleniyor olmanız çok hoş..

    YanıtlaSil
  9. Üstün yetenekleri keşfetme zamanı facebook grubunuba bekleriz ilgili bir ailesiniz

    YanıtlaSil
  10. merhabalar çok merak ettiğim bişey var oğlum3 yaşını bitirdi bir türlü renkleri öğrenemiyor son 6 aydır uğraşıyorum ne yapcağımı şaşırdım nerede yalnış yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her çocuk farklıdır oğlum 4 yaşta öğrendi kızım 2,5 yaşta ve öğrenmesi için 2 cocugumda da ısrarcı olmadım okulda nasılsa öğrenecekler bence sizde hiç bosuna üzmeyin kendinizi ;)

      Sil
  11. Çocukların renkleri öğrenmeleri için YouTube'da çok güzel videolar var. İngilizce videolar da eğlenceli ve kaliteli. https://www.youtube.com/watch?v=eg0TMAEg5Ec&list=PLh3jzeFqWrN-wKu2CHU3gqyvZr8WXbLzT adresindeki videolardan bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe