8 Nis 2015

Bilgisayar Oyunları


korku oyunları

 8-13 yaş arası bir çocuğunuz varsa ve geceleri yanımda yatarmısın ya da ışıkları söndürme diyor ve herşeyden korkuyorsa oynadığı oyunları bir inceleyin derim.

 Çünkü bu nesilin son gözde oyunları Fredinin Kabusu ve katil bebek chucky.

 Yeni nesil de garip bir akım var. Manicraft biri oynuyorsa salgın gibi hepsine yayılıyor manicraftla yatıp onunla kalkıyorlar. Uzun zamandır Yağız benimle uyurmusun anne demeye başladı başta şaşırdım çünkü Yağız hasta olduğunda bile "büyüğüm ben" der asla bizimle yatmak istemez.

 Başlarda dönemsel bir şey sanırım diye düşündüm. Fakat sonra bu yaş grubunda çocuğu olan arkadaşlarımla konuştuğum da işin rengi belli oldu. Birçoğu bu oyunlara sarmış durumdalar. Hem korkup hemde oynamaya devam ediyorlar. Çünkü oynamazlarsa arkadaşları arasında korkak ilan edileceklerini düşünüyorlar.

 Yağız la konuştuk artık oynamıyorum dedi ama etüd psikologuna korksa dahi hala oynadığını söylemiş. Ben tabii bana bilgi verildiğini Yağız a söyledim kendince tedbir alıp haftaiçi tablete elini sürmüyor :) Bende asla oynama demiyorum artık. Çünkü birşeyi ne kadar yasaklarsanız daha fazla cazip hale geliyor.(özelliklede çocuklar açısından) Kendi halinde şuan çözüm aramaya devam ediyor tabletinde bazı oyunlar yasaklı bu kuralları delmediği sürece kendi korkularına çözüm bulması için biraz meydanı ona bıraktım. Yalan söylemesindense böylesi daha iyi.

 Aklımın almadığı büyüklerin bile izlemeye korktuğu bu filmleri neden çocukların önlerine sunuyorlar, çocukları bu şekilde neden kullanıyorlar anlam vermek gerçekten zor.

 Kısaca: Eğer sizlerinde 8-13 yaş grubunda ki çocuğunuzdan garip bir şekilde korkuyorum cümleleri duyuyorsanız oynadığı bilgisayar oyunlarına mutlaka bakın.

 Sevgiler,

21 yorum:

  1. harika bir paylaşım, tüm aileler okumalı
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ahh şu bilgisayar ve oyunları...:(((

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler faydalı paylaşım için ♥

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir paylaşım olmuş keyifle okudum teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Çocuk nasıl korkmaz o oyunlardan. Ben yetişkin halimle bırak oynamayı oynanırken bakamıyorum... Keşke bütün aileler senin kadar bilinçli olsa. Vahşete şiddete duyarsızlaşıyorlar bu oyunlar yüzünden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem korkuyorlar hem oynuyorlar malesef :) valla takip etmeyen annelerin ilerde işi cok zor malesef

      Sil
  6. maalesef bizde de aynı durumlar var
    büyük oğlum hevesle oynayınca küçükte istiyor :(( nasıl engel olacağız bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kökten ortadan kaldırmak lazım haftaici ikiside elini süremiyor bu sıra ;)

      Sil
  7. Bakalım ilerde bizim başımıza neler gelecek bu konuda. Bilgisayara ve telefona acayip düşkün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden engellemeye bak canım ilerde daha buyuk bir bağları oluyor :)

      Sil
  8. bende çakiyi hem korkar hem izlerdim ne akılsa :)) o yüzden onları anlayabiliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güldüm ya :) valla ben hayatta izleyemem hala bile :)

      Sil
  9. GÜZEL BİR PAYLAŞIM :) LEZZET TRAMVAYI.COM DAN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle önemli bir konu ve doğru yaklaşım
    minecraft virüs gibi kanlarında..inanılmaz bişi
    Nehir de de korku var ama deli oluyor minecrafta
    nasıl cansiperane savunuyor oyunu anlatamam...çare kitaplara sardırmak.Doğru tarzı bulmak yani onun seveceği tarzı bulmak çok zamanımı aldı ama büyük ölçüde başardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet manicraft da ayrı bir furya kitapları cıkmıs hatta tutturmus ondan alacak baktım hiçbirşey yok icinde bir illet oyunda o gercekten :)

      Sil
  11. Bizim zamanımız da korku filmi tadında Clementin vardı. Şimdi Clementin bunların yanında peri masalı kalır o derece.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe