21 Nis 2015

Kız Bebeklerde Vajina Yapışıklığı-2


vajina yapışıklığı
 Kız bebeklerde oluşan VAJİNA YAPIŞIKLIĞI hakkında daha önce yazmıştım. Ela nın bu durumdan müzdarip olduğunu ve 1 yaşın altındayken çocuk cerrahı tarafından açtırma işleminin yapıldığını da belirtmiştim.

 Son zamanlar da yine kapanıyormuş gibi geldi ve 3.bir doktor arayışına girdik. Bursa da iyi bir doktor olarak adı anılan Uzm.Dr.Tamer Özekinci ye götürdük. Kesin yine bir küçük operasyonla müdahale edileceğini düşündüğümden elim ayağım titreyerek gittiğimi kabul etmeliyim. Ela bu konu da çok hassas ve canı da çok kıymetli. Beni en çok korkutan da çocuğumun psikolojisinin bozulacağı oldu. Çünkü artık küçük değil ve her şeyin farkında.

 Ama sandığım gibi olmadı diğer 2 doktorun aksine Tamer Bey çok da güzel açıklama yaptı. Bunları yazıyorum çünkü internette bebeklerde vajina yapışıklığı hakkında çok fazla bilgi yok. Özellikle bir anne deneyimi okumak biliyorum ki annelerin içine daha bir su serpiyor.

 Neyse Tamer Bey çok korktuğunu gördüğü Ela yı muayene dahi etmedi. Çünkü vajina yapışıklığına bu yaşta müdahale etme taraftarı değil. Tabii benim içim rahat etmedi bir sürü soru sordum. "İdrar yolu iltihabı olmadıkça ve sebepsiz yüksek ateş olmadıkça boşuna açtırmayın. Bir hastam geldi panikle 6 kez çocuklarına müdahale edilmiş ve yine kapanmış en son bana getirdiler size açıkladığım gibi onlara da açıkladım. Bazen kendiliğinden açılabiliyor açılmasa da ergenlikte küçük bir müdahale ile hallediliyor. Operasyonun acısı çok yok ama bu yaşta mahremiyeti öğrenen çocuğunuza bunu yapmayın onu boş yere korkutmayın." dedi. Gerçekten öyle kabız olduğu için bile Ela fitil kullanacağız korkusuna altını zorla aldırtıyor birde böyle bir müdahale edilirse ne olurdu çocuğumun hali düşünemiyorum.

 Birde vajina yapışıklığını masajla açmak için kullanılan östrojen kremlerini sordum. Onu da tavsiye etmedi bu yaştaki çocuğa dışarıdan hormon takviyesine gerek yok dedi. Kafamda soru işareti olmadan ordan ayrıldım.

 Eve geldim anneyiz işte şeytan dürttü :) ee peki ellemedik diyelim yapışıklıkta kendiliğinden açılmadı ne zaman ben bu çocuğu doktora götüreceğim ergenlik denilen dönemin net bir yaşı yok ki?

 Bunun da cevabı için çok güvendiğim eski kadın doğum doktoruma sordum daha doğrusu sordurdum diyelim :) aldığım cevap Tamer Bey in cevabı gibiydi oda kesinlikle açtırmamızı iletti. 10-11 yaşların da yani adet döneminin yaklaştığını hissettiğimiz anda doktora götürüp açtırmalıymışız. Ayrıca bunun doğurganlık gibi bir şeye zararı olmadığını özellikle belirtmiş. Bunu biliyordum zaten.

 10-11 yaşları da bir doktorun önüne yatmak için çocuk açısından korkutucu olabilir. Ama o zaman her şeyi algıladıkları bir yaş olduğu için oturup konuşarak 1-2 sn lik bir şey olduğuna ikna etmek daha kolay. Yani her kapandığında defalarca açtırmaktansa ergenlik döneminde 1 kere çocuğuma bunu yaşatmak bana daha mantıklı geldi. Artık kafam rahat. İnşallah olmaz ama idrar yolu enfeksiyonu olursa hemen müdahale edilecek. Denildiği gibi belki de vücut östrojen hormonu salgılamaya başladığında yapışıklık kendiliğinden açılacak.

 Demem o ki kafamızdaki sorular netleşmeden bir doktorla yetinmemek gerek. Görüştüğüm diğer doktorlar hemen açalım derken Tamer Bey in güzelce açıklamasından sonra birde kadın doğum doktorumun güzel açıklamaları ilaç gibi geldi.

 Bu konuda size en büyük tavsiyem doktorlar aylık rutin muayene esnasında vajina bölgesini kontrol etmekten nedense kaçıyorlar. Bunu yapmayan doktorunuzu mutlaka uyarın. Gerekirse sizde alt değiştirirken kontrol edin. Çünkü bu yapışıklığı yıllarca fark etmeyen insanlar var.

Kısaca; Bu konuyu artık kapatıyorum. Bizim içimiz rahat. Sizlerinde başına böyle bir şey gelirse sakın panik olmayın ve gerekmedikçe kızınıza cerrahi müdahale ettirmeyin. Tüm sorularınıza cevap verebilecek bir doktor bulana kadar da araştırma yapın.

Bu konuda ki son yazımı da okumanızı tavsiye ederim.
www.gulsahonen.com/labial-fuzyon
Sevgiler,



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

93 yorum:

  1. ilk kez duydum, Elacığı da geçmiş olsun, acil şifalar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim cnm ama hastalık gibi dusunme sakın kız cocuklarında cok sık rastalan birşeymiş bakma cok dillendirilip anlatılcak bir konu değil bizim ülkemizde bu :)

      Sil
    2. Benimde 6 aylik kizim var krem kullaniyoruz.acildi ama cok az kaldi.tamamen acilmazsa cerraha goturmesem kendiliginden acilir mi?

      Sil
    3. krem bile kullanmıyoruz biz cok az kapannıklıgı var ve ellemiyoruz kendiliginden acılabiliyormus acılmazsa da ergenliğine yakın kontrole goturup dr ile birlikte cocuga anlatmak en guzeli ;) vucüt hormon salgılamaya basladıgında zaten boyle bir sorunu kalmayacak

      Sil
    4. Merhaba Gülşah hanım yazdiklarinizi çok etkilendim benim kizimads aynı şeyi söylediler ve napcagimi bilemiyorum sizinle özel olarak gorusmemz mümkün mü acaba Rica etsem

      Sil
    5. gulsah.onen26@gmail.com dan bana mail atabilirsiniz

      Sil
    6. can kızım can31 Ağustos 2016 16:23

      Merhabalar benim kizimda beş aylık onda da var özel hastanede bizi derhal çocuk Cerrahisi ne gönderdiler dağa gitmedik çok endişeliyim sonuçta bir kız çocuk ne yapacağımı bilmiyorum .kızım gelismiyor doktor ona bağladı acaba gelişmeme sebebi olabilir mi.ve ilk defa duydum

      Sil
    7. gelişmeme sebebi olamaz başka dr mutlaka götürün hatta gidin cerrah ile de açıkça konuşun dr genelde annelerin içi rahatlasın diye açıyor buna gerçekten gerek yok.

      Sil
  2. Cok cok gecmis olsun Gulsahcim, herkese boyle bir konudan bahsetmen bence cok bilgi verici oldu. Bazen nerden ne alip da dusunecegimizi sasirabiliyoruz, ozellikle de boyle hassas ve onemli bir konuda...
    Cok tesekkurler ve de tekrar cok cok gecmis olsun minik Ela'ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkur ederim canım bu konu hakkaten ülkemizde rahat konusulcak bi konu değil maalesef haberi olmadan evlenene kadar farketmeyen cok fazla insan sayısı varmış meger

      Sil
    2. Merhaba benim kızimdada aynı sorun var 1 buçuk yaşında idrar yolu iltihabı nedeniyle cerrah açtı ama psikolojisi o kadar bozuldu ki suan bacak arasını bile rahat acmiyo o uyurken kontrol ettim tekrar kapanmış 1 buçuk sene sonra suan ne yapsam bilmiyorum yazınız dikkatimi çekti ama kafamda hala soru işaretleri var

      Sil
    3. Merhaba benim kızimdada aynı sorun var 1 buçuk yaşında idrar yolu iltihabı nedeniyle cerrah açtı ama psikolojisi o kadar bozuldu ki suan bacak arasını bile rahat acmiyo o uyurken kontrol ettim tekrar kapanmış 1 buçuk sene sonra suan ne yapsam bilmiyorum yazınız dikkatimi çekti ama kafamda hala soru işaretleri var

      Sil
    4. bana mail ile ulaşırmısınız? gulsah.onen26@gmail.com

      Sil
  3. Sizi tebrik ediyorum. Bilgilendirmelere devam. Umarım daha çok anneye ulaşır bilgileriniz.

    YanıtlaSil
  4. bende iki kız annesiyim ve ilk defa duydum bilgilendirme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederimmm maalesef cogu insan bende dahil ilk defa duyuyoruz o yüzden detaylı yazma geregi hissettim sevgiler

      Sil
  5. Erkek annesiyim ya hiç duymamıştım bu sorunu. Ama mahrem diye pek çok insanın kızını hekime götürmeyeceğini düşünürsek ne değerli bilgiler yazdıklarınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynenn oyle anneler kendi aralarında bile konusmuyor bunları maalesef

      Sil
  6. Geçmiş olsun, ben de bu konuyu ilk kez duyanlardanım :( Bilgilendirme için teşekkür ediyorum ...

    YanıtlaSil
  7. Çok çok geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun, ben de daha önce duymadım. Bilgilendirme için teşekkürler. Siz de kendinizi üzmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yok yok üzülmüyorum artık ilk duydugunda panik oluyor insan ama detayları öğrenince rahatız simdi şükür :)

      Sil
    2. Slm gulsah hanim benim kizimdada ayni sorun var 15 aylik hep krem kulandik aciliyor tekrar kapaniyor kizimin artik alti acatken bile korkuyor yavrum cok uzuluyorum bu duruma ne yapcagimi bilmiyorum yazdiklarinizi okudum ama yine icim buruk yazdiklarinizi paylastiginiz icin tesekur ederim

      Sil
    3. Inanin hic gerek yok gunlerce yas tutmustum uzuntumden ama artik icim rahat 2.5 yasinda ve kendiliginden acildi suan krem bile kullanmadik :) hic takilmayin lutfen

      Sil
    4. Ostrojen kremi cocuga surdugunuz vakit yakiyomu farkettinizmi cevap lutfen

      Sil
    5. ben hiç krem kullanmadım dr umuzda tavsiye etmedi

      Sil
  9. geçen yıl genç anne bloggerlarımızdan birinden de duymuştum bunu aslın da böyle bilgilendirmeleriniz çok işe yarayacaktır farketmeyecek konumda olan kadınlarımız da çoktur maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zaten sırf o yuzden yazdım cogu insan farkında değil farkında olan da konusamıyor ilk arastırdıgımız yerde internet oluyor söz uçar yazı kalır ;)

      Sil
  10. Çok geçmiş olsun. Dediğiniz gibi anneler için anne tecrübesi önemli bir konu. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun. Bu bilgilendirme diğer anneler için çok kıymetli teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun canım. Sadece fiziksel bir durum sanıyorum ki. Seni çok iyi anlıyorum. Çocuklarımız her şeyden herkesten daha kıymetli. İçinin rahatlamasına çok sevindim. Ela'yı da öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiziksel bile denmez yani :) haa ama ilk duydugumda benim icin agır bi hastalık gibiydi o ayrı :) şimdi öğrenince detayları önemsiz bir hal aldı allah sifasız hastalık vermesin evlat konusu olunca akan sular duruyor gercekten cokk opuyorumm

      Sil
  13. ben bu konuda çok yazı okudum ve doktorunuz gerçekten çok doğru karar vermiş özellikle çocukken sğrekli kız çocuklarına operasyon yapılması onları psikolojik olarak çok etilediğini bir kaç psikologdan okumuştum ilerleyen yaşlarda cinsel hayatlarında aşırı derecede olumsuzluklara neden olan vakalar varmış sırf küçükken yaşanılan acılar yüzünden karşı cinsten nefret edenler bile oluyormuş. en mantıklısı 10-15 yaşlarda orurp konuşmak ve kısa bir operasyon.lütfen içinizi ferah tutun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim icim artık rahat gercekten hemen tıbbı bir müdahaleden önce iyice arastırmak gerekiyor dediğiniz gibi cocukların psikolojilerini bozacak seyler bunlar o yuzden daha fazla dikkat etmekte fayda var ;)

      Sil
  14. İlk kez duyuyorum Allah acil şifalar versin.. burada bahsetmeniz iyi oldu sevgilerle..

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşımın kızında da olmuştu canım.Geçmiş olsun.Çok duyurmak istenmiyor bu rahatsızlık.

    YanıtlaSil
  16. Çok geçmiş olsun. İnşallah kendiliğinden geçer de operasyona falan gerek kalmaz

    YanıtlaSil
  17. Merhaba
    3yas ına girecek olan bir kızım var.aynı şekilde bizimde 3 aylıkken doktorumuz gördü kızıma vajinal yapisiklik olduğunu. Onun yorumuna göre actirmaya gerek olmayacağı ileride kendi kendine acilabilecegiydi. Çocuk cerrahına gitmeye gerek duymadık. Psikolojik olarak etkilenmemesi için büyümesini anlamasini bekliyoruz. Buarada bebeklik döneminde birkaç defa idrar yolu enfeksiyonu oldu ama tedavi oldu.geçti. şimdi hersey yolunda.

    YanıtlaSil
  18. Çok teşekkürler bilgiler için. Ne güzel birşey yapmışsınız paylaşarak...Kızım şu an 8 yaşında, bebeklikten beri bizde de aynı durum var, biz baştan hiç açtırmama yolunu seçtik. Sizin yazdıklarınızla daha da rahat etti içim. Hep bir 'acaba' duygusu vardı içimde, zaten o yüzden bu sayfayı buldum :)
    Ergenliği bekliyoruz, kendinden açılır diye umuyorum. Ama olmazsa da minik bir operasyonla müdahele edilir. Sağlıklı ömürleri olsun hepsinin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu duyduğuma çok sevindim bu konuyu herkes konuşmaya cekiniyor ama bir hastalık değil ve tedavisi olmayan bir durumda değil paylaşmak birbirimizin içini rahatlatmak en güzeli ;) sevgiler

      Sil
    2. Sizin dediginiz tamamiyle kapalı mi oluyo

      Sil
  19. Benim kızım dada aynı sorun var cerrah 12yaşına kadar sürer dedi acaba bir başka doktora daha danışsammi diyordumki yazılarınızı okudum biraz olsun rahatladim ama yinede çok üzülüyorum bu sorunu yaşayan herkes inşaallah bir an önce atlatır kermese geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  20. Ya çok özür dilerim benim kızım iki buçuk yaşında vajinası tam açık değil altı ustu açık ortası birleşik sizce böyle biseymi bu vajina yapismasi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok anlamadim bence bi dr gosterip sorun daha kesin bilgi almis olursunuz

      Sil
    2. Evet sizin kizinkide yapismis sanki yapistiriciyla yapismis gibi gozukuyor

      Sil
  21. Benim kizimdada vardi 7 aylikken krem verildi 10 gun kullandik acilir gibi oldu az bisey kalmisti biraktim krem. Sonra yine yapisti simdi 15 aylik ellemedim 3 gundur kasigini tutup agri cekiyo baktim idrarini yaparken oluyo simdi bir baktim komple yapismis minik bir yer acik cocuk cis yapamiyor simdi gidip krem alicam kendi haline birakirsak olmuyoki nasil ergenlik beklenicek. Bende mudaheleden yana degilim en azindan kremle acilmali diye dusunuyorum cok uzgunum suan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızımda 3 yaşında kesinlikle yapışıklık kendi haline bırakılacak bir durum deil, şuan baktım iğne ucundan bile küçük bir delik var yok arası, güzelce temizleyip kremlemek ve masaj yapmak şart, hatta ben elle açıyorum bile, yavrum yine mi yapışmuş anne, neden yapışıyor anlamıyorum diyor ve bu yapışıklık çocuğun tüm idrarının çıkmasına engel, normal günde 3 kez idrara gidiliyorsa yapşınca en az 10 kez gidiyoruz... bezden çıkınca düzelir demişti dr ama cıx, 1 senedir ayrı ama sonuç aynı, vucudun yaptığı bi durum sanırım... Allah şifa versin hepimize inşallah...

      Sil
    2. Kızım 3,5 yaşında ve komple kapalı haftasonu yine gosterdik ve müdahale edilmedi idrar yapmada sıkıntı yok. idrar yaptığı yerle yapışıklık ayrı yerde şuan cocuklar cok bilinçli müdahale ettirip korkutmamak gerekli diye özellikle uyarıldık. Şimdilik kendi halinde bekleyeceğiz tabi dikkatli bir şekilde takip ederek. aminn

      Sil
  22. Benim kizim 2 yaşına.gircek iki kere actirdim.şimdi yine yapışmış moralim bozuldu ama burda yazılanları okuyunca rahatladım.bende esterol diyebi krem kullanıyorum incelticiyimis belki.açılır diye masaj yapıyorum.artık.doktora götürmek istemiyorum çünkü çok.etkileniyor banyo dahi yaptiramiyorum:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açtırmayın ne olur psikolojik olarak çok büyük etkileri kalabilir. Kızım 3 yaşında tamamen kapandı gibi ama ellemiyoruz krem dahi kullanmıyoruz. İdrar yolu enfeksiyonu olmadıgı sürece de açtırmayı düşünmüyorum. Bu konu da gidip kendi doğum doktorumun bile fikrini aldım

      Sil
  23. Benim kizimdada 1 yasinda ayni problem olmustu. Doktorunun onerisiyle ostrojen kremi kullandik.(ismini hatirlayamiyorum su an ) kullaninca biraz acilma olmustu, 10 gunden fazla kullanmayacagimiz icin kremi biraktik. Tabi beraberinde pisik kremi ve islak mendili o bolgeye temasinida biraktik. Cunku etkisi varmis o malzsmelerinde bu durumun olusmasinda...bugun doktor muayenesinde farkettik yine yapisiklik olusmus. Doktor cocuk cerrahiyla gorusup actirin gecikmeyin desede bende sizin gibi tereddutte oldugum icin acikcasi sicak bakamadim bu operasyona, su an kizim 3.5 yasinda ve herseyin farkinda... o bolgeyi temizletirken bile tedirgin... operasyon olursa sonrasini dusunmek istemiyorum.
    O bolgeyi nemli tutmak yapisikligi bir nebzede olsa hafifletebiliyormus vazelin oneriyoruz dedi doktorumuz. Bi deniycem bakalim etki edecek mi.
    Belki ayni dertten muzdarip annelerimizde kizlarina uygular ve yararini gorur diye umarak bilgiyi paylasma geregi hissettim. Vazelinin bir zarari olmayacagi kanisindayim. Siz ne dusunursunuz bu konuda merakla cevabinizi bekliyorum.
    Ayrica paylastiginiz bilgi icin tesekkurler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr larda 2 ye ayrılmış durumda kimisi hemen açtırın diyor kimisi hayır açtırmayın diyor kadın dogumculara da danışılabilir bizde beklemedeyiz şimdilik Ela 3,5 yaşında ve operasyon olursa çok etkilenir umarım gerek kalmaz en buyuk duam bu. Vazelini duymamıştım östrojen kreminden daha iyidir diye düşünüyorum dr önerdiyse denenebilir dediğim gibi daha önce duymamıştım hiç.
      yorumunuz için ben teşekkür ederimmm ;) sevgiler

      Sil
  24. Benim kızıma da var.5 yaşında suan.kremi fazla kullanmamak gerekiyor.o bölgenin yapısını bozabiliyor.ilk 10 gün kullandım çok minik miktarlarda.sürekli açılması yönünde masaj yaptım. İlk başta açılmayacak gibi görünüyor ama Son günlerde incelme oluyor ve açılıyor. Ben her gün vazelin sürüyorum ve kapanması için açma yönünde hafif masaj yapıyorum. İse yarıyor. Geçen yıl bale yapıyordu hiç kapanmadi. Balesi bıraktıktan sonra kapandı ve bu yıl tekrar anlattığım yöntemle açtım.acaba balede bacak açma hareketleri yapmak faydalı mı oluyordu diye düşünüyorum.o bölge kurudugunda da çabuk yapısiyor.

    YanıtlaSil
  25. benim kizimdada var. su an 3 aylik yeni farkedildi..doktorumuz cerrahi mudahaleden yanaydi. bende kendi kendine acilmazmi dedim..enfeksion kapmasini istemeyiz dedi. google arastirirken blogunuzu gordum ve okudum icim rahatladi. bir arkadasimda hakiki zeytinyagiyla acmis. bende denicem. eger acilirsa bilgi veririm. ayrica esterol kremde kullanioruz.

    YanıtlaSil
  26. Bizimde başımıza geldi kızım 18 aylıkken, yüzde 80i kapanmıştı, doktor günde iki kez ostorojen sürmemizi söyledi, kulak çubuğu ucuyla. Çok araştırdım bende ve ostorojen sürmekten vazgeçtim onun yerine organik golf press coconut oil kullandım, iki yana masajla günde iki defa yaptım ve bir ay sonunda tamamen açıldı, sizde bir araştırın isterseniz tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba kızım 2,5 yaşında ve 4.defa yapışıklık açıldı bize doktorumuz kısa bir operasyon dedi ve ıdarını yaparken acıdığın için yapamadığı için karnı şişti yaptırmak tek çare gördük,en son operayonla açtırdığımızda çok ağladı en son 2 ay önce açtırıldı artık bilinçli ve psikolojisi bozuldu bezin ağrıttığını söyledim ve bıraktık tuvalet alışkanlığını kazandı hiç bir şekilde bakamıyorum ne durumda olduğunu sadece her tuvaletten sonra yıkıyorum ama kreşe başlayacak nasıl olacak bilmiyorum heryeri hastane zannediyor ve kapalı yerlere girmek istemiyor ne yapacağımı bilmiyor ve çaresizce bekliyorum 😪

    YanıtlaSil
  28. Benimde kızım 3.5 yaşında ve aynı sorun bizde de var bebrklijten 6.ayında farkedildi ilk defa duydum ve Dr cerrahi müdahale yaptı östrojen kremi verdi ama kizim okadar etkilendiği öğünde sonra 3 kere daha yapıldı ve hiç dojundurtmuyor bile napicagimi bilemiyorum. Kabızlık probleminiz de vardı zaten şimdi hem kakasini yapmıyor tutuyor hem cisini anlamıyorum saat başı cuse giderdi şimdi zorla cuse g oturuyorum ve normalde yaptığından az yapıyor sna herhangi koku renginde kötülük yok neyspsam bilemedim. Dr götürsem bize bile tepki veriyi korkuyo iyice korkar diye goturmuyorum da çok zor bir durum biraz ince zorla çiş yaptirdim sabahın bu saatinde bunu yaxiyorum araştırıyorum Allahım. Yardımcımız olsun öneri bilgi bekliyorim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size ne büyük tavsiyem içiniz rahatlasın gidin bir kadın doğumcu ile konusun açtırmasam ne olur ilerde ne zaman yaptırmam gerekir diye sorun içiniz rahatlasın biz suan ellemiyoruz Ela nın da kapalı ve hiçbir sorunumuz yok. sizin kızınız suan psikolojik olarak tutuyor ve ne olur üstüne gitmeyin gerekirse pedagog ile konusun bir şekilde dr ların kazandırdığı bu korkuyu yenmesi gerekiyor. bağlantıdaki yazıyı da mutlaka okuyun.
      https://m.facebook.com/photo.php?fbid=452821614823079&set=a.227103540728222.41299.192327907539119&type=1

      Sil
    2. Peki tamamen açıldığı nasıl anlaşılıyor ben anlayamıyorum Dr a da gitmedim müdahale edildi bi kac defa.

      Sil
    3. Peki tamamen açıldığı nasıl anlaşılıyor ben anlayamıyorum Dr a da gitmedim müdahale edildi bi kac defa.

      Sil
  29. Açıldığı nasıl anlasiliyor

    YanıtlaSil
  30. Gülşah hanım merhaba
    Kızım 14 aylık ilk kontrollerinde vajiana yapışıklığı fark edilmişti ve doktor kendi açılır müdaheleye gerek yok demişti
    Bugün farklı bir doktora gittik ve ona da bu konuyu danıştım o da enfeksiyona sebep olabileceği için krem kullanmamızı önerdi eğer açılmazsa cerrahi müdahele
    Ben kremi kullanmak istemiyorum zaten neredeyse hiç ilaç kullanmadık
    Tekrar yapışacağı konusunda bilgi de vermedi krem tavsiyesinde bulunan doktor
    Kızınız ne durumda onu merak ettim
    Verdiğiniz karardan pişmanlık duydunuz mu

    YanıtlaSil
  31. Merhaba gulsah hanim. Benim kizim da 15 aylik ve 3. Kez yapisiklik yasiyor. Daha once iki kez cerrahi islem yapildi maalesef. Maalesef diyorum cunku cok ama cok pismanim bebegime boyle bi durum yasattigim icin. Doktor en dogrusunu bilir diyerek kabul etmistim. Simdi ise ne krem ne de cerrahi müdahale taraftariyim. Fakat vajina tamamen kapali. İdrar yolu enfeksiyonu olmasini mi beklemeli illa diye buna da gonlum razi degil. Surekli bebegimizin pıtısına acikmi diye senelerce bakacak miyiz simdi.

    YanıtlaSil
  32. Çok geçmiş olsun çok zor bir hastalık Allah acil şifa versin tüm bu sıkıntılı durumu yaşayanlara.

    YanıtlaSil
  33. MERHABA KIZIM 19 AYLIK VE BİR SÜREDİR VAJİNAL YAPISIKLIGI VAR KREM KULLANDIK VE BİRAZ ACILMASI OLDU.BU SABAH BAKTIGIMDA ARTIK NERDEYSE TAMAMEN KAPANMIS ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA DOKTORA GÖTÜRCEM İNŞALLH OPERASYONB GEREKİYO DEMEZLER :(

    YanıtlaSil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  36. bizim de ayni sorun oldu. uzuldum, panikledim. her yolu denedim. esterol krem kullandim, bir kez cerraha actirdik ve oldukca yuklu bir para odedik. bundan sonra ben kendim organik pisik kremiyle orayi nemli tutmaya calistim, kapanir gibi oldugunda aglaya aglaya kendimi sika sika elimle actim. kendi doktorumuz da denk geldikce acti. sunu da yine belirteyim, operasyon denilen sey kulaga geldigi kadar korkunc bir sey degil. bir krem suruyor doktor, ve bir saniyede elinin tek hareketi ile aciyor. bazi doktorlarin isi ciddi gibi gosterip fazla para alabilmek icin 'operasyon' adi verdiklerini dusunuyorum. ben her defasinda bu islem icin 500 tl vermek istemiyorum. cunku bu bir kerelik bir sey olmuyor. surekli de olabiliyor. aciliyor, kapaniyor.. fakat ozellikle son zamanlarda kizim korkmaya basladi, cunku surekli kapaniyor ve ben surekli ayirmaya calisiyorum. artik psikolojisine zarar vermesinden cekiniyorum. gercekten bezini degistirirken korkmasi, kendini kasmasi, benim onu zorlamam vs.. ben de nefret ediyorum bu isten ama doktorlar cok korkuttu bizi. bu is ilk kez basimiza geldiginde yani bu yazi yazilmadan bir iki ay once arastirmistim fakat pek bir sey bulamamistim. simdi bu yaziyi ve yorumlari okuyunca (yazara ayrica tesekkurler) mantikli geldi beklemek ve ne kadar cok bebegin de basina gelen bir sey oldugunu gordum ve mudahale etmeme fikri cok mantikli geldi. gayet saglikli bebek ya da cocuklarimiza neden hastalikli muamelesi yapalim ki? belli ki bu basit fizyolojik bir durum, zaten oyle aciklaniyor, kucuk kiz cocuklarinda yeterince ostorojen salgilanmadigi icin ve cok ince bir deri oldugu icin yapisiyor. yani dusunuyorum, ortada bir sorun yokken daha buyuk bir soruna da yol acabilir bu sekilde korkutmak (ortaya cikabilecek aklima gelen en buyuk sorun ileride vajinismus olmasi). doktor tavsiyesinin paylasildigi bu yaziyi okumam neticesinde mudahale etmeme konusunda ikna oldum ve hatta cok rahatladim fakat yine bir kadin dogum uzmani arkadasima danisacagim. tesekkurler.

    YanıtlaSil
  37. Tüm arkadaşlara geçmiş olsun aynı sorunu bizde zamanında yaşamıştık çok zor bir durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi ne durumda bilgi verir misiniz?eminim merak eden çok arkadaşım var

      Sil
  38. Çok geçmiş olsun, umarım buna benzer sorunlar bir daha yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  39. Merhabalar üç çocuk annesiyim. Daha önce hiç böyle bir durum ile karşılaşma dış, 5aylik bebeğim var ve yaklaşık bir aydır vajina yapisikligi var. Doktorumuz iki hafta kullanmak üzere bir ostrojen içeren bir merhem verdi, hafif yanlara açarak masaj yapmalısınız dedi. İki hafta sonunda hiçbir açıklık olmadı. Doktoru tekrar aradığımda cerrahi müdahale den bahsettiğiniz ve ben bunu acil bir durum olmadığı müddetçe yapmak istemediğimiz söyledim. Çünkü okuduklarım hep bu şekilde yönlendirdi... şu an hala yapışık ve bir sorun yaşamıyoruz. Açıklayıcı yazınız için ayrıca teşekkür ederim,mimiklerimize geçmiş olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  40. Benimde kızım 22 aylık bizde aynı sorunu yaşadık. Bir kere 1 yaşından önce cerrahi müdahile ile açtırdık.Şu anda tamamen kapandı. ne yapacağımı bilemiyorum doktorumuz östrojen kremle aç dedi. 1 cm açılınca günlük zeytinyağı sür kapanmaz bir daha dedi. Kremde kullanmak istemiyorum ne yapmalıyım....

    YanıtlaSil
  41. merhabalar bende bugun kizimin muayenesinde gental bolgesinde sefaf bir kapaniklik oldugunu ogrendim.bebegim 4 aylik doktorumuz ilac verdi ama biz almadik. sadece zeytinyagi surup masaj yaparak acilmasini sagladim ve cok sukur hemen acildi gecti. eger siInde bebeginiZde boyle bir sıkıntı varsa dogal zeytin yagi uygulayin baska hic birseye gerek yok.

    YanıtlaSil
  42. merhabalar bende bugun kizimin muayenesinde gental bolgesinde sefaf bir kapaniklik oldugunu ogrendim.bebegim 4 aylik doktorumuz ilac verdi ama biz almadik. sadece zeytinyagi surup masaj yaparak acilmasini sagladim ve cok sukur hemen acildi gecti. eger siInde bebeginiZde boyle bir sıkıntı varsa dogal zeytin yagi uygulayin baska hic birseye gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu masaj nasıl yapılyor ben yapamıyorum yardım eder mşsinz

      Sil
  43. merabalar ben bugun doktoro gittigimde kizimin vajinasinn kapanmak uzere oldugunu soyledi.ilac verdi ama almadim. sadece zeytin yagi surup masaj yaptim ve hemen acildi cok sukur hic bi sikinti kalmadi.denemnizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  44. Merhaba. öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler deneyiminizi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim. bende bu sabah 1 yaşındaki kızımınaltını değiştirirken dudağında yapışma fark ettim daha öncede kontrol etmiştim yoktu panik olmadım daha önce dymuştum ama bu kullanılan ostrojen kreminde kullanmalımıyım ( ki adı nedir nerfe satılır ) yoksa kendi halinemi bırakıyım yoksa dr mı götürmeliyim bilemedim.

    YanıtlaSil
  45. Çok teşekkür ediyorum size her şeyden önce Gülşah Hanım. Kızım 6aylikken rutin kontrolde doktor farketti ve ben daha ne olduğunu bile anlamadan anında orda açtı. Daha önce hic duymamistim tepki bile veremedim. Bi kaç ay sonra tabi ki tekrar kapandı. Araştırdım başka bi doktor buldum. Kızımı doktorun yanina hiç sokmadim bile çünkü beyaz önlük kabusumuzdu. Doktor bey önlüğünü çıkardı korkmasın diye kızım. Sonra girdik içeri. Durumu anlattık. 23 yıllık doktorluk hayatında asla cocuga müdahale etmedigini krem vermedigini zamana biraktiklarini anlatti. Çocuk zamanla östrojen salgılayacak ve acilacak dedi. Çocuk idrarını yapabildiği surece ve idrar yolları enfeksiyonu olmadığı surece asla ellemeyin ve elltmeyin dedi. Biz kendiliğinden açılmasını bekliyoruz kısacası.En gec Ergenlik belirtileri göstermeye başlayıncaya kadar bekleyeceğiz. Umarım cerrahi bi müdahaleye gerek kalmaz. Kızım 3bucuk yasında su an . Allah başka dert vermesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanın çok sevindim bu konuda cok fazla mail alıyorum çok iyi bir dr a denk gelmişsiniz evet bizde sizinle aynı durumdayız şimdilik kendi kendine açılmasını bekliyoruz. Rabbim bütün evlatlara sağlık versin

      Sil
  46. Gülşah hanım oncelikle size cok tesekkur ediyorum boyle biseyi paylastiginiz icin ben bu aksam kizimin altini degistirirkn kapali oldugnu farkettim ust tarafi acik sadece idrar deligi mi bilmiyorum ama kucuk bi aciklik var sıla 15 aylik ama yeni oldu sanirim daha once yoktu silerken farkediyodum acik oldugnu cok uzuldum hemen arastirmaya basladim insallah gecer kendilinden cok seffaf bi yapisiklik sizdede oyle mi yoksa buyudukce daha cok kapaniyomu çişini nerden yapcak bi suru soru var aklimda cok üzüldum islak mendil cok kullandik bayadir da yikiyodum hep krem cok kullanmadik arada pisik olunca kulandik ne yapmaliyim nasil gecer lutfen bana cevap yazin

    YanıtlaSil
  47. Gülşah Hanım merhaba bizde aynı durumu yaşıyoruz kızınızın son durumu nasıl acaba lütfen bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  48. Ela da son durum 2017 yılında 1 kere kendiliğinden acıldı ama tekrar kapandı fakat daha 2 hafta once duzenli masaj yaparak açılmasını sağladık şuan acık her aksamda kontrol edip temizliyorum. Bu yazıyı yazdığım yaşlarda Ela asla elletmiyordu fakat simdi konusup anlattıkca sadece bana açıyor :) bu yazıyı yazarken bile cok paniktim ama gördüm ki korkulacak bisey yok Rabbim yeter ki şifasız hastalık vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hanım masajı nasıl yapıyorsunuz zeytinyağı kullandınız mı sizde

      Sil
    2. hayır zeytinyağı ile hiç denemedim ellerimde iki yana actırıyorum suan yine yarım kapandı. Sanırım ergenlik dönemine kadar oyle sürecek

      Sil
  49. Merhaba acaba yetişkin kişi için yapışıklık doneminde adet görülmüyor demi ?

    YanıtlaSil
  50. Benim kiziminkide yapışıktı 2yasinda farkettik doktora gittik ve açtırdım ne yazıkki şuanda 4bucuk yaşında ve tamamen kapanmış durumda ve inanılmaz derecede psikolojisi bozuk uzaktan bile baktırıyor elletmiyor bacaklarini açmıyor çünkü korkuyor ben ondan daha çok korkuyorum

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe