27 Eki 2014

Gebelik Ve Sigara

Etrafım da içen birçok arkadaşıma hatta eşime rağmen ben hiç sigara kullanmadım.

İnsanların bile bile kendilerine bu zararı vermelerinide aklım hiç almadı.Onu da geçtim hamileyken bebeğine nasıl kıyabilir bir anne onu hiç anlamam.

İçmeyene göre atıp tutmak kolay olabilir ama karnında senden bir parça varken ona bu kötülüğü yapma lüksün olmamalı.

Hamileyken ve emzirirken sigara içen arkadaşlarım bu yazı sizlere ;

Hamileyseniz ve sigara içiyorsanız, henüz doğmamış bebeğinize de sigara içiriyorsunuz demektir!
Hamilelikte sigara tüketimi bebek ve hamilelik üzerine son derece olumsuz etkilere sebep olur. Sigaranın içerdiği zift, nikotin, karbon monoksit ve diğer zehirli birçok madde direkt bebeğe geçer.

Sigara içen annelerin bebekleri, içmeyen annelerin bebekleri ile kıyaslandığında 200-250 gram daha düsük agirlikta ve 1 cm daha kisa dogmaktadir.Ayrica dogum kilosu düsük olan bebeklerin kronik bir hastaliga yakalanma ve dogumdan sonraki ilk 1ay içerisinde ölme riski 40 kat artmaktadir.

İstatistiklere göre, sigara içen annelerin düşük yapma ve ölü doğum yapma oranı içmeyenler göre %50 daha fazladır. Ayrıca, sigara içenlerin bebekleri 21/2 oranında aniden ölüm riski taşır. Eğer hamile olmadan önce sigarayı bırakırsanız, tüm bu riskler dört ay içinde yok olacaktır.

Gebelikte sigara kullanimin bir diger önemi de bebegin sinir sistemi gelisimi üzerindeki olumsuz etkileridir. Yapilan çalismalarda dogum öncesi sigaraya maruz kalan bebeklerde hiperaktivite, dikkat eksikligi, heceleme ve okuma zorluklarinin daha sik oldugu görülmüstür.

Yine bazı çalısmalarda bu bebeklerde zeka gelişiminde yetersizlik ve bazi davraniş
bozukluklarinin daha sık oldugu gösterilmistir. Bunun sonucunda dikkat eksikliği, okuma ve matematik problemlerinin öğrenilmesi ortalama olarak 4-5 ay daha geç olmaktadir.

Ayrıca aktif degil, pasif içicilikte ayni olumsuz etkilere yol açmaktadir.
Dolayısıyla gebe iken yanınızda sigara içilmesine izin vermeyin.

Sigaranın etkilerini özetleyecek olursak,
• Sigara düşük riskini arttırır
• Sigara yarık damak gibi bazı doğumsal anomalilerin görülme riskini arttırır.
• Sigara erken doğum riskini arttır
• Sigara plasenta previa ve abrubtio plasenta riskini arttırır.
• Sigara düşük doğum ağrılığı görülme oranlarını %30 arttırır
• Sigara anne karnında bebek ölüm riskini arttırır.
• Sigara çocukta ileri dönemlerde astım ve benzeri kronik hastalıkların görülme riskini arttırır
• Sigara çocuğun ileriki yaşamında öğrenme yeteneğinde azalmaya neden olur.
• Sigara çocuğun hiperaktif olmasına neden olabilir.
• Sigara çocukta davranış bozukluğu görülme riskini arttırır.
• Sigara çocuğunuzun da ileride sigara bağımlısı olma riskini arttırır.

Sigara az veya çok da olsa bebek üzerine kesin olarak ZARARLI' dır. Sorumluluk sahibi ve bilinçli bir anne adayı iseniz sigara içmemek görevinizdir.
 Hatırlıyorum da hamileyken sigara içen arkadaşım çocuğu doğduktan sonra bebeğiyle aynı odadayken sigara içerdi içme dediğimde de "aa yok canım ona duman gitmez "derdi.Bebeğini alıp ben dışarı çıkarırdım ve bana çok kızardı.Şimdi ne durumda bilmiyorum.

Kaynak :Zekai Tahir Burak

Sevgilerimle, Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 yorum:

  1. Canım yalnız anne mi? Babanın da sigara içiyor olması çocuk üzerinde ne yazık ki kalıcı etkilere kolayca neden olabiliyor. Ben de hayatında sigara içmemiş biriyim denemedim bile ama ilerleyen bir astımım var. Keşke annelik babalık ehliyeti diye bir şey olsa, eğitim süreci, yeterlilik belgesi filan olsa da isteyen herkes laf olsun diye anne baba olamasa... Ne güzel bir konuya değinmişsin yine, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh keşke cnm erkeklere anlatmak bazı seyleri daha zor ama kadınlarda yogun annelik hormonu denen şey var ve bundan etkilenmeyip içenlere şaşırıyorum inanki

      Sil
  2. merhaba

    blogumda ödülünüz beklemekte :)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe