8 Eki 2014

Kanlı BAYRAM


Evet 4 günlük bayram tatilinin de sonuna geldik.

Tatil derken adı tatil tabii çocuklu insana tatil olmuyor bu izinler.4 gün boyunca kıçımı koltuğa koyamadan işe geldim.

Ela nın 2 saat arayla devam ettirdiği gece ağlama krizleri uykusuzluğumuzu had safhaya çıkardı.Üzerine birde bayram yorgunluğu eklenince pestil hatta pert durumuna çıktık.

Bayram çocukluğumuz da bayrammış meğer büyüyünce bayram kavramı kalmıyormuş.Bayram sabahında giyinip kuşanıp el öpmeye gitme heyecanı olmayınca birşey anlaşılmıyor bayramdan.Biz gördük çocuklarımız yaşasın o bayram heyecanını desemde yeni nesilin pek öyle bayram sabahı heyecanı olmuyor.Zaten her dönem alınan yeni giysiler ,el öpmeden de toplanan harçlıklar,bayramı beklemeden her gün yenen şeker ve çikolatalar bayram sevincini yok ediyor.

Büyükler desen izinleri tatil olarak değerlendiriyor.El öpmeye gitmek yerine toplu bayram tebriği mesajları çekiliyor.E hal böyle olunca da kalabalık bayram sofraları kalmıyor.Biz şimdilik bunu sağlayabiliyoruz fakat eminimki biz yaşlandığımızda böyle kalabalık sofralarımız kalmayacak.Sanırım son dönem biziz bizden sonrası tamamen sanal aleme taşıyacaktır bayram kutlamalarını.

Tabi birde bayrama kurban kanından başka kan katan pislikler var.Ülkemde iç savaş çıkmak üzere.Siyasi konulara girmek istemiyorum ama ölen anneleri çocukları gördükçe içim acıyor.Bursa da kolay kolay olmazdı ama bayrak taşıdığı için taşlanan otobüsten tutun Kent meydanı avm de açılan apo (adını bile anmak istemiyorum) fotoğralarına kadar çıkan olayları ağzım açık izledim.Ve çok üzüldüm.

Vatan hainleri içimizde ve çocuklarımızla aynı havayı soluyorlar.Artık ülkemde hiçbir yer güvenli değil sıkıyorsa el öpmek için sal çocuğunu dışarı mümkün değil değilmi?Gelecek kaygısını yaşamadan kafasını yastığa koyan anne baba yoktur heralde.

Yine de umutluyum okulda okuyamasa da evde 1,5 yaşında ki kardeşine andımızı okuyup öğretmeye çalışan,Atatürk kitaplarını elinden düşürmeyen evladım var.Eminim çoğu evde de yaşanıyordur bu durum.Tek dayanağımız onlar belki de okuyup yurtdışına kaçacaklar bilmiyorum ama ülkem içinde evlatlarımız içinde hayırlısı olsun demekten başka elimden birşey gelmiyor.Gözü kör aklı kıt insanlarla aynı havayı solumaktan başka da şansımız yok.

Tek isteğim kimse ölmesin tek dileğim BARIŞ

NOT: Allah herkesin çocuklarını ve ailesini korusun.

Sevgiler,
Umutluanne
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 yorum:

  1. Gülşah'cığım çok güzel bir tablo, maşallah diyorum nazar değmesin, evet ülkemiz iç savaşa doğru hızla sürükleniyor, ne ekersen onu biçersin, akp ye oy verenler bu vebali ömür boyu taşıyacaklar onların sayesinde bu hale geldik...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn canım sagolasın :) dogru diyorsun ama malesef işte gözlerini açamadılar bir türlü daha da ne hallere gelecegiz bakalım :(

      Sil
  2. bursadaki olaylara bende çok üzüldüm. yazdıklarında çok haklısın. elden gelen evlatlarımızı düzgün yetiştirmek başkada birşey yapamıyoruz

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Bloglar arasında mimleme diye bir paylaşım söz konusuymuş, ben üzerime düşeni yaptım soruları cevapladım, sonra da topu sana attım:) Sorular için bloğuma bakabilirsin, cevaplarını bekliyorum.

    Yazdıkların konusunda canı sıkılmayan yoktur eminim ayrıca. O noktada bence herkes evinin, kapısının önünü süpürse yeterli olacaktır; ama kimse ona yanaşmıyor ne yazık ki Gülşah... Birtakım şeylerden şikayetçi olurken kendine bakmalı insan. Bu sözüm asla sana değil, sen aksine harika bir örneksin. Ama insanların tek yaptığı eleştirmek, yıkmak, dökmek. Yapıcı hiçbir şey yok. Çözüm yok, öneri yok, barışa dostluğa teşvik eden bir şey yok... Cehalete cehaletle karşılık verilirse sonuç sadece bu olur işte. Annelere olur olan, anneler ağlar... Maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorularını cevapladım bile :)
      sonuna kadar katılıyorum buda ne kadar çaresiz olduğumuzun göstergesi işte bu ne zaman son bulacak sorusunun cevabı bile yok :(

      Sil
  4. Bunun için sanırım ben de: "Ne mutlu Türk'üm!" diyene yazacağım. Umarım, geldikleri yere defolurlar.

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe