30 Ara 2014

Hazır Meyve Suları


 Hazır meyve sularını oldum olası sevmem.Evde de çok tüketilmez.Taze sıkılmış meyve suyu yerine bile meyvenin kendisinin yenilmesinden yanayım.Meyvelerin posasında ki vitaminleri öldürmenin pek bir anlamı yok.Çocuklarıma da sadece ek gıdaya geçiş döneminde kullandım.Şimdi gittiğimiz bir yerde ikram edilse bile ikiside 1-2 yudum alıp bırakırlar.

Geçenler de bir markanın meyve suyu kutusunun içinde kocaman bir küf çıkmış ve fotoğraflayıp bunu sosyal ağlarda paylaşmışlar.O günden beri kutu meyve sularına daha bir tepkiliyim almam gerekirse de cam şişeleri ve bildik markaları seçmeye çalışıyorum.

"Bilim adamları son yaptıkları araştırmalarda hazır paket halinde satılan meyve sularında bol katkı maddesi, früktoz ve kimyasallar olduğunu açıkladı. Früktoz, kan şekerini çok hızlı yükselten ve pankreası, böbrekleri yoran bir madde. Bu madde ile çeşitli kimyasalların birleşmesi meyvemsi bir tat yaratırken, kanser başta pek çok hastalığa karşı bizi savunmasız bırakıyor.

Avustralya’da yaklaşık 2.200 kişinin yemek yeme alışkanlıkları incelediğinde ortaya daha farklı bir sonuç çıkıyor. Elma, lahana ve brokoli suyunu taze sıkıp içenlerde  tümör gelişimi yavaşlarken, hazır meyve suyu içenlerde tümör oluşumu hızlanıyor. Buna göre günde 3 bardaktan fazla meyve suyu tüketenler, bağırsak, rektum ve mide kanserine yakalanmakta daha fazla risk taşıyorlar. Hazır meyve sularında bulunan yüksek früktoz ve glikoz, normal şekerden  çok yüksek değerdedir. Şeker, tümörlerin oluşumunu ve büyümesini sağlamaktadır. Ayrıca kullanılan aroma ve kimyasallar nedeni ile C vitamini, lif ve antioksidanlar tamamen kaybolmaktadır.

Tüm bunlara rağmen bilim adamları uyarıyor, gazlı ve kolalı içecek tüketmektense meyve suyu içmek daha iyidir. Çünkü gazlı içeceklerin zararı, hazır meyve suyundan çok daha fazladır. Uzmanlar, meyvenin taze olarak sıkılması ve  yenilmesinin çok faydalı olduğunu da belirtiyor.Meyvenizi sıkar sıkmaz içmenin de vitamin ve mineral açısından çok daha yararlı olduğu söyleniyor."

İlk okul çağında ki çocukların beslenme çantalarına da meyve suyu yerine ayran koymak çok daha mantıklı.Unutmamak gerekir ki çocuklara alışkanlık kazandırmak biz anne babaların elinde.

sevgiler,

kaynak Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 yorum:

  1. evettt size aynen katılıyorum bir öğretmen olarak sadece ayran ve süt getirmelerini istiyorum çok nadir ayran ya da süt içmeyen öğrencilerim var ne yazık ki onlara meyve suyundan başka tercih kalmıyor ama anne babaları bu konuda uyararak gerekli besin ihtiyaçlarının verilmesini destekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonuna kadar atılıyorum size cola getiren arkadaşlarım bile var dedi oğlum inanamadımmmm

      Sil
  2. Evet aynı düşüncedeyim seninle. Bizim eve cola,fanta, gazoz hazır meyve suyu girdiğinde evde kıyamet kopuyor. ben hepsini açıb lavaboya dökyorum eşim sinirlenir o da benim için aldığı ayranıaynı şekilde döküyor :D neyse ki, tam bir şenlik :D çeyizimde meyve sıkacağı olmasına ragmen Azerbaycandan gelin gelirken onu getirmedim. Çünkiyıllarca meyve yemezsem ne aklıma gelmez ne canım çekmez. düşündüm ki, eşim de böyle olucak. Ama olmadı :) Babam şubataynda gelirken onu getiricek bana. Hem cebimiz hem midemizşusaçma sapan meyve sularından kurtulacak artık sanırım. Güzelyazı için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meyve utlaka yemeye çalış en güzel vitamin onda var sürekli gözünün önünde bulundur mecbur kalırsın yemeğe ;)

      Sil
  3. Ben de aynen katılıyorum, al portakalı, sık bi güzel mutfakta, taze taze, mis gibi, hijyenik, temiz...meyva suyu alıyorum ama aniden misafir gelirse ikram edecek bişi olsun diye...

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe