17 Ara 2014

Kıymalı Karnıbahar Yemeği

Muhteşem kış yemeği olarak anılan karnıbahar yemeği sırf çocuklar ve eşim için yaptığım bir yemektir.Ben yoğurtla birlikte kızartmasını tercih ediyorum.


Malzemeler;
1 soğan
1 küçük boy karnıbahar
1 kaşık salça + 1 domates rendesi de eklenebilir.
200gr kıyma
zeytinyağı
tuz ve isteğe göre baharat (kimyon,karabiber) eklenebilir.
















Karnıbaharı küçük parçalara ayırıp limonlu suda haşladım.Çok yumuşak olmadan da altını kapadım.

Kıymayı zeytinyağı ile kavurdum.
Sonradan soğanı da ekledim.
Kavurulunca salçayı da ilave ettim.Dilerseniz 1-2 tane de domates rendesi ilave edebilirsiniz.
Tuz ve baharatları da katıp biraz daha karıştırdıktan sonra karnıbaharları koydum.
Üzerine 1 su bardağı su koyarak kısık ateşte pişmeye bıraktım.

Sürekli kontrol ederek istediğim yumuşaklığı elde edince de ocağın altını kapadım.

Afiyet olsun ;)

Karnıbaharın Faydaları:* Karnıbahar, düşük kalorisi ile zayıflamaya yardımcıdır, diyet yemeklerinde kullanılır.
* Besleyici bir sebze olan karnabahar vücuda güç verir.
* Zihinsel ve bedensel yorgunluğu giderir.
* Sinirleri kuvvetlendirir.
* Beynin çalışmasını destekler.
* Cinsel gücü ve isteği arttırır.
* Şeker hastalığında ve romatizmada faydalıdır.
* Kolesterolü düşürür.
* Kalp hastalıklarında şikayetleri azaltır.
* Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur.
* Kabızlığı giderir ve idrar söktürür.
* Dalak rahatsızlıklarına iyi gelir.
Karnıbaharın Kalorisi:100 gram karnıbahar sebzesinde 27 Kcall kalori bulunur. Düşük kalorisi ile diyetlerde sıkça kullanılır. Zayıflamaya yardımcıdır.

sevgiler, Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 yorum:

  1. Benimde kış aylarında haftada 1 yediğim bir yemek bu. Kızartmasını da çok severim.

    YanıtlaSil
  2. Dün akşam bizde de kıymalı karnıbahar vardı. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. çok severim :) ama eşim bu şeklini sevmiyor annesinin yaptığı gibi istiyor zar zor yediriyorum ben böyle :)
    kayınvalidem bunun dolmasını yapıyor. karnıbaharları çok bölmüyor hafif haşlayıp ortasını çok az oyup içine kıyma harcı koyup üzerine yumurta sürüyor falan :) değişik bişi ama tadı aynı :)

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe